2017.gada pirmajā pusgadā PV nopelnīja 637 337 eiro.
Tajā pašā laikā par 4,5% audzis uzņēmuma apgrozījums - no 32,57 miljoniem eiro 2017.gada pirmajā pusgadā līdz 34,04 miljoniem eiro šogad.
Šā gada pirmajā pusgadā PV pakalpojumus izmantojuši 8,63 miljoni pasažieru, kas ir par aptuveni 4% vairāk nekā līdzvērtīgā laika posmā 2017.gadā. Kopējie ieņēmumi no biļešu tirdzniecības šā gada pirmajā pusgadā bija 9,43 miljoni eiro, kas ir par aptuveni 5% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn, kad ieņēmumi bija 8,96 miljoni eiro.
Uzņēmumā pārvadāto pasažieru skaita pieaugumu skaidroja ar dažādām PV aktivitātēm un realizētiem stratēģiskajiem projektiem, tai skaitā zonu tarifa ieviešanu, dīzeļvilcienu modernizāciju, piedāvāto iespēju pasažieriem iegādāties vilcienu biļetes internetā un mobilajā lietotnē, kā arī labvēlīgiem laikapstākļiem gada otrajā ceturksnī.
PV biļešu tirdzniecības sistēma šā gada jūnijā reģistrēja 500 000 e-biļeti. Patlaban gandrīz 5% pasažieru braukšanas biļeti izvēlas iegādāties elektroniski, uzņēmuma mājaslapā internetā vai mobilajā lietotnē.
Vilcienu precizitāte saglabājas augstā līmenī - no 41 335 veiktajiem reisiem 99,23% šī gada pirmajā pusgadā ir izpildīti savlaicīgi.
Pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai ikdienā tiek izmantoti 23 elektrovilcienu sastāvi un 18 dīzeļvilcienu sastāvi.
PV 2015.gada septembrī sāka jaunu elektrovilcienu iepirkumu, un tā otrajā kārtā dalību turpina četri pretendenti - Patentes Talgo S.L, Stadler Polska Sp. z.o.o., Construcciones y AuxiliardeFerrocarriles S.A. un Škoda Vagonka. Šobrīd ir noslēgusies tehnisko piedāvājumu izskatīšana un pārrunas par līguma noteikumiem. Šā gada augusta sākumā visi četri pretendenti iesniedza savus finanšu piedāvājumus elektrovilcienu piegādei, un šobrīd notiek finanšu piedāvājumu izvērtēšana.
PV mērķis ir noslēgt līgumu par elektrovilcienu piegādi 2018.gada laikā. Līdztekus jauno elektrovilcienu iepirkumam norit darbs ar starptautiskajām finanšu institūcijām, lai nodrošinātu finansējuma piesaisti elektrovilcienu iegādei. Vienlaikus tiek strādāts ar Valsts kasi un vietējām bankām, lai varētu piesaistīt pēc iespējas izdevīgāku finansējumu elektrovilcienu iegādei.
Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš Pasažieru vilciens 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.