Iepriekš partijas līderi ar vēstuli vērsušies pie Zviedrijā esošās māteskompānijas Skandinaviska Enskilda Banken, lai tā sniegtu skaidrojumu par šādu bankas politiku. Tomēr "nedz bankas vadība, nedz arī bankas saimnieki Zviedrijā nespēja skaidri un nepārprotami formulēt atteikuma iemeslu, aizbildinoties ar to, ka bankai esot tiesības to darīt", teikts partijas izplatītajā paziņojumā.
Partijas pārstāvji norāda, ka nepievērstu īpašu uzmanību šim gadījumam, ja SEB banka vispār nesadarbotos ar politiskajām partijām, taču bankā esot atvēti partiju Visu Latvijai!, Tēvzemei un Brīvībai/LNNK, kā arī nacionālās apvienības konti. Par dzimto valodu līderi uzskata, ka bankas rīcība esot vērtējama kā "klientu šķirošana un diskriminēšana politisku motīvu dēļ". "Ņemot vērā, ka partiju lielākoties atbalsta Latvijā dzīvojošie krievi, var runāt arī par etnisko diskrimināciju," minēts partijas paziņojumā.
Vienlaikus partijas līderi atzīst, ka vēlas "sabojāt reputāciju bankai, kas atļaujas dalīt Latvijas iedzīvotājus "šķīstajos" un "nešķīstajos" atkarībā no viņu politiskās pārliecības". Jau ziņots, ka SEB banka atteica atvērt norēķinu kontu partijai Par dzimto valodu, norādot, ka banka ir privāts uzņēmums, kuram ir tiesības atteikt pakalpojumu sniegšanu tām personām, kuras banka nevēlas redzēt kā savus klientus.
SEB bankas korporatīvās komunikācijas vadītāja Agnese Strazda iepriekš skaidroja, ka pirms jebkuras sadarbības sākšanas banka izvērtē katru klientu un iespējas sadarboties ar to ilgtermiņā. Banka balstās uz vienlīdzības un daudzveidības principiem un nekādā gadījumā nevērtē attiecīgo klientu pēc tā rases, tautības, dzimuma vai politiskās piederības, uzsvēra bankas pārstāve.
Viens no būtiskākajiem kritērijiem, sākot sadarbību ar klientu, ir SEB grupas izvirzīto principu un pamatnostādņu ievērošana un bankas reputācijas saglabāšana un uzturēšana, skaidroja bankas pārstāve.
Banku nozare Latvijā ir ļoti stingri regulēta. Līdz ar to, sākot sadarbību ar klientiem, banka, balstoties uz normatīvo aktu prasībām, izvērtē ne tikai pašu klientu, piemēram, attiecīgo juridisko personu, bet arī ar šo klientu saistītās personas (citus uzņēmumus, īpašniekus), izvērtējot riskus, kas jebkādā tiešā vai netiešā veidā var ietekmēt bankas darbību, bankas reputāciju vai bankas iespējamo sadarbību ar esošajiem vai potenciālajiem klientiem nākotnē, skaidroja "SEB bankas" korporatīvās komunikācijas vadītāja.