Iniciatīvas autors ir Ivo Stieģelis, un 20 dienu laikā par šo ierosinājumu ir parakstījušies teju četri tūkstoši cilvēku. Lai iniciatīvu varētu iesniegt Saeimā, nepieciešami 10 tūkstoši parakstu.Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidro, ka saskaņā ar esošo kārtību jauni transportlīdzekļi jau pašlaik tehnisko apskati Latvijā veic ik pēc diviem gadiem. "Tomēr, ņemot vērā, ka Latvijā automobiļu vidējais vecums ir 14 gadu un ar pirmo reizi tehnisko apskati neiziet 41% automobiļu, šobrīd nesaskatām pamatu mainīt līdzšinējo kārtību. Pārskatīt spēkā esošās normas būtu vērts situācijā, kad autoparka vidējais vecums valstī samazinātos uz desmit gadiem," uzskata Vectirāns.Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) laikrakstam Dienas Bizness pamatoja, ka Latvijā automašīnu vidējais vecums ir uz pusi lielāks nekā Eiropā, tāpēc, ieviešot apskati reizi divos gados, ciestu satiksmes drošība.Kā liecina CSDD dati, visvairāk tehniskā apskate tiek veikta vieglajiem transportlīdzekļiem, kuri pa ceļiem sākuši ripot jau 1994.gadā vai vēl senāk. Latvijā tādi 2014.gadā bija vairāk nekā 94 tūkstoši. No 559 tūkstošiem automašīnu, kurām togad veikta tehniskā apskate, ar pirmo reizi to izgāja mazāk nekā 60%.Visu rakstu lasiet laikraksta _Dienas Bizness _otrdienas, 5.aprīļa, numurā!
Pārāk daudz vecu auto, lai realizētu ieceri par apskati reizi divos gados
Lai realizētu ieceri par automašīnu tehnisko apskati reizi divos gados, nevis ik gadu, kā tas ir pašlaik, ir krietni jāsamazina transportlīdzekļu vidējais vecums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.Sabiedrības iniciatīvas platformā Manabalss.lv pašlaik notiek parakstu vākšana iniciatīvai automašīnu tehnisko apskati veikt reizi divos gados.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.