Festivāla ADWARDS darbi tika iesniegti un vērtēti vairākās kategorijās: integrētās kampaņas, TV & radio, interaktīvie un digitālie risinājumi, drukas māksla & dizaina meistarība, preses un vides reklāma, zīmola stāsts, sabiedriskās attiecības, netradicionālā komunikācija, pasākumi un sponsorēšana, zīmola saturs un izklaide, radošās izcilības eksports.
Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi no 11 valstīm, intensīvākajām diskusijām notiekot klātienē Rīgā. Žūrijas prezidents – Huans Garsia Eskudero (Juan García-Escudero) no aģentūras TBWA \ ESPAÑA, kurš ir strādājis vairāku pasaules līmeņa festivālu žūrijās.
Pirmās pakāpes ordeņus, kas nozīmē visaugstāko vērtējumu gan par ideju kvalitāti, gan izpildījuma meistarību, saņēma 18 darbi:
- Integrētā kampaņa – Izcila vieta atkritumu poligonam (autori: McCann Rīga, klients: Getliņi EKO)
- TV klips – Tasty price (autori: TBWA \ Latvija, klients: McDonald’s Latvia)
- TV klips – Zelta Zivtiņa, priekšapmaksas kampaņa (autori: EnterCreative, klients: Tele2)
- Animācijas klips – Berthold Gone Wild (autori: PANIC)
- Tiešsaistes video – No meistara par lempi 1 sekundē (autori: VUCA Communications, klients: Latvijas Valsts policija)
- Audio identitāte – Rīgas Starptautiskais kinofestivāls Riga IFF (autors: Artūrs Liepiņš, Riga IFF)
- Grafiskā komunikācija – Rīgas drosmes un prieka vasara (autori: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
- Grāmata – Latvijas fotogrāfija 2022 (autors: Mūsdienu kultūras centrs Kultkom, klients: Foto Kvartāls)
- Ilustrācijas – Ziemassvētki kā bērnībā (autors: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
- Fotogrāfijas – Lai zied visa pasaulīte (autors: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
- Telpas un pieredzes dizains – Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas navigācija (autori: H2E, klients: Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzija)
- Telpas un pieredzes dizains – Dabas galerija (autori: Skudras metropole & Don’t Panic!)
- Vides reklāma – Lai zied visa pasaulīte (autori: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
- Preses reklāma – Krustvārdu kodi (autori: McCann Rīga, klients: LIDL)
- Jauns zīmols – XXVII Vispārējie latviešu Dziesmu un XVII Deju svētki (autori: KID Design, klients: Latvijas Nacionālais kultūras centrs)
- Zīmola atjaunināšana (rebrand) – Riga Pride 2023 - Atplauksti (autori: LGBT un viņu draugu apvienība Mozaīka, klients: Riga Pride)
- Sabiedriskās attiecības – Izcila vieta atkritumu poligonam (autori: McCann Rīga, klients: Getliņi EKO)
- Radošās izcilības eksports – izstāde Dizaina muzejā Londonā: Weird Sensation Feels Good. The World of ASMR (autori: Ēter, klients: Londonas Dizaina muzejs sadarbībā ar ArkDes)
Pilnu sarakstu ar ordeņu ieguvējiem iespējams apskatīt šeit.
Balvu Young Creative, kurai reklāmas, grafiskā un digitālā dizaina darbus iesniedz jaunie radošie talanti līdz 28 gadu vecumam, ieguva Alise Stefānija Miļuhina ar grāmatu 100 Latvijas burti / 100 Latvian letters (klients: Latvijas Mākslas akadēmija).
Titulu Agency of the year ieguva aģentūra McCann Rīga.
ADWARDS apbalvošanas ceremonija un īpaši festivāla dalībniekiem veltīts elektroniskās mūzikas vakars norisinājās Elizabetes ielā 2 – nozīmīgā modernisma arhitektūras ēkā, kas, paglābta no nojaukšanas, šobrīd uz laiku ir nodota žurnāla Rīgas Laiks atbalsta biedrības Artsound lietošanā. Projekts MMāja Elizabetes ielā 2 ir sociāls eksperiments, kurā ar dzīvu, mirušu, dīvainu, zinātkāru un radošu muļķu līdzdalību tiek meklētas jaunas sarunu, saprašanās un sadarbības formas starp valodām, paaudzēm, profesijām un sociālajiem burbuļiem.
Sadarbojoties radošo profesiju pārstāvjiem — māksliniekiem, arhitektiem un mūziķiem — un Rīgas Tehniskās universitātes, Latvijas Universitātes, Latvijas Mākslas akadēmijas un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas mācībspēkiem, pētniekiem un studentiem, tiks īstenoti starpdisciplināri pasākumi sasaistē ar ēkas kultūrvēsturisko mantojumu. Arhitektu birojs NRJA piedāvājis ideju ēkā izvietot mākslas, arhitektūras un dizaina muzeju.
Radošās izcilības festivālu ADWARDS jau 17 gadus rīko Latvian Art Directors Club.