Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -2 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

papildināta (17:09) - Daudzbērnu ģimeņu goda kartes - vienīgā Saeimas atbalstu guvusī iniciatīva demogrāfijas atbalstam

Demogrāfs Ilmārs Mežs portālam Diena.lv atzina, ka šāda daudzbērnu ģimeņu goda karte būtu labs atbalsts, " ja vien tas tiktu piepildīts ar konkrētu segumu. Tas, piemēram, varētu attiekties arī uz Rīgas Zooloģisko dārzu, jo pašlaik, lai to apmeklētu ģimene ar 3 bērniem, tas prasa aptuveni 15 latus." I.Mežs arī norādīja, ka vienīgā iniciatīva daudzbērnu ģimeņu atbalstam, kura guva atbalstu Saeimā, bija tieši šīs goda kartes, "jo to var īstenot, iztērējot tikai 200 000 latu."
Latvijā plānots ieviest daudzbērnu ģimeņu goda kartes, kuras, kā portālam Diena.lv pastāstīja Sabiedrības integrācijas fondā (SIF), ļaus to īpašniekiem iegādāties preces un pakalpojumus ar atlaidēm. Projekta izstrāde un ieviešana notiks vairākos posmos un ilgs 3 gadus, izmaksājot gandrīz 200 000 latu no valsts budžeta.


Kā portālam Diena.lv rakstiskā atbildē par pieredzi šādu pētījumu un aptauju veikšanā atbildēja SIA Hanna Pro, projektu paredzēts īstenot, kā apakšuzņēmēju piesaistot Māmiņu klubu, kuram ir nepieciešamā pieredze. Uzņēmums diemžēl nesniedza atbildi, kādēļ ir ieinteresēts piedalīties konkursā, kas pilnībā nav saistīts ar tā pamatdarbību – videoaparatūras tirgošanu.

SIF pārstāve Līga Peipiņa portālam Diena.lv apstiprināja, ka uzvarētājs, ņemot vērā piesaistīto apakšuzņēmēju, ir atbildis visām konkursa nolikuma prasībām, kā arī piedāvājis viszemāko cenu. L.Peipiņa norādīja, ka līdz šā gada septembrim Izpildītājam ir jāveic pētījums, kurā jāidentificē pakalpojumu klāsts, kurš varētu ietilpt šajā daudzbērnu ģimeņu goda kartē, kā arī jāizstrādā priekšlikumi, kādus labumus saņemtu uzņēmēji, kuri piedalās šādā lojalitātes programmā. L.Peipiņa norādīja, ka, iespējams, tās varētu būt nodokļu atlaides tiem uzņēmējiem, kas piedalās šādā programmā un atbalsta daudzbērnu ģimenes.

Kā norādīja Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītājs Alekss Jarockis, pagaidām ar ministriju neviens par šādu iespējamību nav runājis. "Vēlētos  uzsvērt, ka jebkurām jaunām iniciatīvām, kuras prasa papildu līdzekļus valsts budžetā, ir jābūt zināmām jau jūlijā. Ja pētījums nāks klajā tikai septembrī, tad papildu valsts līdzekļus kādām jaunām iniciatīvām noteikti nevarēs piešķirt jau ar nākamo gadu," norādīja A.Jarockis. Viņš arī uzsvēra, ka jebkādi izņēmumi nodokļu administrēšanā, tai skaitā atlaides, ļoti sarežģī un sadārdzina nododokļu administrēšanas sistēmu.

Māmiņu kluba pārstāve Sandija Salaka gan portālam Diena.lv norādīja, ka nodokļu atlaides nav vienīgais stimuls komersantiem piedalīties šādā lojalitātes programmā. "Mums ir veiksmīga pieredze sadarbībā ar lielajiem uzņēmumiem valstī. Domāju, tas, ko iegūst uzņēmēji, piedaloties šādā programmā, ir pozitīva publicitāte. Es domāju, ka varētu piedalīties gan muzeji, gan, piemēram, degvielas uzpildes stacijas un citi lieli uzņēmumi. Svarīgākais – radīt kopēju platformu šādai programmai, kurā varētu iesaistīties uzņēmēji. Jau tagad ir dažāda veida pakalpojumi un īpašas atlaides ģimenēm ar bērniem un bērnu produktiem, bet šī konkrētā mērķauditorija vienkārši par to neuzzina. Mūsu mērķis – radīt kopēju platformu, kurā iesaistītos tie uzņēmumi, kas to vēlas, lai sniegtu daudzbērnu ģimenēm preces un pakalpojumus ar atlaidēm, no vienas puses un šīs daudzbērnu ģimenes par to būtu informētas, no otras puses."

S.Salaka arī norādīja, ka Māmiņu klubam ir liela pieredze dažādu pētījumu un aptauju veikšanā. "Tā ir mūsu ikdiena, turklāt mēs savus pētījumus regulāri prezentājam gan Saeimā, gan dažādās ministrijās. Praktiski katru mēnesi mēs veicam kādu pētījumu, kas skar ģimeņu ar bērniem problemātiku. Mums ir 100 000 ģimeņu datu bāze, kas aptver visu Latviju, turklāt mēs aptveram arī krievu ģimenes, kas apvienojušās mūsu sadarbības organizācijā Mamin klub ar 40 000 biedriem."

Portāla mammam. lv vadītāja Inga Akmentiņa Smildziņa portālam Diena.lv atklāja, ka idejiski šādu projektu atbalsta un tieši tādēļ arī pieteicās šim konkursam, kurā gan neuzvarēja. "“Lai projektu izpildītu kvalitatīvi, tajā ir jāiegulda ļoti lieli līdzekļi, jāveic apjomīgs pētnieciskais darbs – gan par to, ko vēlētos saņemt pašas ģimenes, gan par to, kādus bonusus pašvaldības visā Latvijā daudzbērnu ģimenēm jau piedāvā. Mēs noteikti sekosim līdzi, kādā kvalitātē projekts tiek realizēts, jo šobrīd Latvijā ir demogrāfiski sarežģīts laiks, un katrs santīms ir no svara."" Jāpiebilst, ka portāla mammam.lv piedāvātā cena bija 184 500 latu, kamēr uzvarējušā uzņēmuma Hanna Pro piedāvājums bija 150 000 latu

(Pievienota pēdējā rindkopa)


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas