Sarunā ar portālu Diena.lv R.Vīlands uzsvēra - mediju kursi tiek veidoti sadarbībā ar J.Domburu. "Hill and Knowlton no savas puses nodrošina sabiedrisko attiecību stratēģiju apmācību, savukārt J.Domburs stāsta no žurnālista pozīcijas. Nevarētu teikt, ka šos kursus vada J.Domburs - tā ir savstarpēja sadarbošanās," norāda R.Vīlands.
Viņš atklāj - doma mediju kursu projektā piesaistīt J.Domburu radusies pašam: "Ņemot vērā, ka Domburs ir aizgājis no žurnālistikas, nolēmu piedāvāt viņam sadarbību, un viņš piekrita." R.Vīlands uzsvēra, ka ļoti augstu vērtē J.Dombura profesionalitāti un spējas.
Tikmēr Diena.lv uzrunātie žurnālisti pauž nožēlu par iespējamo J.Dombura pāriešanu sabiedrisko attiecību jomā. Žurnāliste Baiba Strautmane atzina: "Protams, žēl, ka Jānis pametis žurnālistiku un zaudētājs ir visa latviešu sabiedrība. Tagad viņš visu savu enerģiju veltīs tam, lai apmācītu citus, kā tikt galā ar tādiem, kāds ir viņš pats. Es saprotu Jāni - cilvēkam no kaut kā ir jāpārtiek un savs milzīgais intelekts ir jāizmanto. Domburs pats ir teicis, ka šobrīd ir ārpus žurnālistikas - tā ir viņa paša izvēle."
Arī Latvijas Televīzijas ģenerāldirektors Edgars Kots pauž nožēlu gan par J.Dombura aiziešanu no žurnālistikas, gan par Ilzes Naglas un Mareka Gailīša pievēršanos sabiedriskajām attiecībām.
E.Kots pastāstīja, ka janvāra beigās plānota tikšanās ar J.Domburu. "Varbūt ir iespēja atrast savstarpēju vienošanos, ja vien Domburs jau nav pārāk dziļi sabiedriskajās attiecībās. Redzu, ka televīzijai ir nepieciešams intervijas veida raidījums viens pret vienu - par to es arī es runāšu ar Domburu, un uzklausīšu viņa vēlmes," norādīja E.Kots.
J.Domburs gan norādīja, ka pagaidām viņu neviens nav uzrunājis. Viņš atzina, ka pēdējā tikšanās ar Latvijas Televīzijas vadību bijusi jūlijā.
Latvijas Televīzijas ziņu dienesta vadītājs Dzintris Kolāts uzsver - J.Dombura pāriešana sabiedrisko attiecību jomā ir zaudējums Latvijas žurnālistikai. "Bet tā dzīvē notiek, un agri vai vēlu virkne labu speciālistu aiziet citā virzienā. Ir divi varianti - kļūt par pasniedzēju, kas ir maz atalgots darbs, bet šajā gadījumā Domburam būtu problēmas, jo viņam nav augstākā izglītība, tāpēc nevar būt par pasniedzēju. Otrs virziens ir sabiedriskās attiecības," uzskata Dz.Kolāts.
Latvijas Televīzijas ziņu dienesta vadītājs norāda - Latvijas žurnālistika zaudē kolorītu personību, un ir jādomā, kas nāks vietā. "Katram ir savs laiks. No vienas puses - labi, ka viņš aiziet spēka pilnbriedā. Grūtāk, ja nesaprot, kad jāiet projām. Domburs sasniedza visu, ko varēja, un intensīvāk jāskatās un jāmeklē jauni cilvēki Latvijas žurnālistikā," uzsvēra Dz.Kolāts.
Tiem, kas pauduši nožēlu par J.Dombura pāriešanu sabiedrisko attiecību frontē, pats žurnālists atzina: "Noraidu pārmetumus par pāriešanu sabiedriskajās attiecībās. Es stingri apgalvoju - savus principus nepārdodu, bet pārdodu savu laiku un pieredzei. Ja varu palīdzēt pārliecinoši publiski uzstāties, labprāt to arī daru."
J.Domburs pastāstīja, ka viņam esot bijusi saruna ar Hill and Knowlton vadītāju R.Vīlandu un viņš esot piekritis piedalīties mediju apmācībās, ja būs pieprasījums.
J.Domburs pasniedz dažādas konsultācijas, piedalās semināros un darbojas projektos dažādās nozarēs – gan valsts, gan privātajā sekortā.
Hill and Knowlton mājas lapā publicētajā mediju treniņa pieteikumā J.Domburs saka: "Kamēr manā darbībā medijos iestājusies pauze, paralēli citiem projektiem esmu piekritis H&K piedāvājumam dalīties ar vairāk nekā 20 gadu ilgo žurnālista pieredzi, piedaloties Communication School programmā. Ceru, tas palīdzēs daudziem lieki nebaidīties un nevairīties no medijiem, bet publiski izteikties vairāk un skaidrāk."
Hill and Knowlton Communications School piedāvā vienas dienas apmācību Gudra komunikācija sarežģītā vidē, kurā apvienota komunikāciju teorija, praktiskas zināšanas, video piemēri un intervijas hard talk televīzijas studijā prožektoru gaismā. Tāpat kursos apgūstams komunikāciju treniņš krīzes apstākļos, treniņu sesija piecas reizes trīs stundu garumā vienai personai pirms īpašiem pasākumiem, kad vajadzīga specifiska gatavošanās. Piedāvājumā ir iespēja uzzināt žurnālista praksi un redzējumu, kā arī sevi pārbaudīt kameras priekšā un prožektoru gaismās, vēstīts Hill and Knowlton mediju treniņa kursu pieteikumā.
R.Vīlands pastāstīja, ka šāda veida kursus kompānijas Hill and Knowlton Komunikāciju skola rīko jau septiņus gadus. "Mums vienīgajiem Baltijā ir šāda tipa hard talk studija. Komunikācijas treniņi notiek visas dienas garumā konkrētiem klientiem. Piesakās kompānija un mēs organizējam treniņu. Pašlaik jau ir plāns tuvākajam periodam," sacīja R.Vīlands.
Komunikāciju treniņu var iziet gan kolektīvi, gan individuāli – „neviens netiek diskriminēts”, uzsver R.Vīlands. Atkarībā no klienta vēlmēm, tiek izveidota apmācību programma – klasiskā variantā treniņš ilgst dienu. „Treniņa programmas var būt dažādas – to izvēlas pats klients, kādas ir viņa vēlmes un vajadzības. Lai kādu apmācības variantu klients izvēlētos, saturiski treniņš ir ļoti piesātināts un profesionāls. Esam ieguldījuši ļoti daudz, lai piedāvātu klientiem augstu līmeni,” skaidro R.Vīlands.
Atkarībā no programmas izvēles, arī maksa par komunikāciju treniņu var atšķirties. „Tas būs četrciparu skaitlis un uz augšu. Analoģijās runājot, Hill and Knowlton izstrādātais komunikāciju treniņš ir Porsche vai Ferrari,” norāda R.Vīlands.
Jau vēstīts, ka J.Domburs LTV vadīja publisko debašu raidījumu Kas notiek Latvijā?, kurš pēc vasaras atvaļinājuma netika atsākts.
(precizēta 6. rindkopa; pievienota 7.rindkopa)