Otrdien ministri izskatīja SM sagatavoto informatīvo ziņojumu par PVN finansējumu RB Rail aktivitāšu īstenošanai Latvijas teritorijā projekta Rail Baltica ietvaros.
Kancēna norādīja, ka RB Rail tiks kompensēts 2018. un 2019.gadā Latvijas valsts budžetā iemaksātais PVN 1,139 miljonu eiro apmērā.
Viņa skaidroja, ka SM bija prasījusi 1,314 miljonus eiro, kuros ietilpa arī priekšfinansējums 2020.gada 1.ceturksnim, bet vienošanās tika panākta par 2018. un 2019.gadā Latvijas valsts budžetā iemaksātā.
Kā ziņots, Ministru prezidentu Krišjāni Kariņu (JV) otrdien valdības sēdē sadusmoja SM un Finanšu ministrijas (FM) nespēja vienoties par dzelzceļa projektam Rail Baltica nepieciešamo finansējumu PVN maksājumu segšanai, jo SM vēlējās kompensāciju 1,314 miljonu eiro apmērā, bet FM iebilda, norādot, ka var atbalstīt SM priekšlikumu par PVN maksājumu kompensēšanu 756 280 eiro apmērā.
Ministriju pārstāvjiem nespējot vienoties, Kariņš sadusmojās un uzdeva abām ministrijām līdz valdības sēdes beigām rast risinājumu.
RB Rail ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu Rail Baltica projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. RB Rail ir centrālais Rail Baltica projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.
Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.
TTT