LAU februārī pasūtīja sabiedriskās domas aptauju par autoceļu uzturēšanas specifiku, lai noskaidrotu iedzīvotāju informētību par Latvijas autoceļiem un to uzturēšanu. Aptaujas rezultāti liecina, ka lielākajai daļai - 64% respondentu - būtu svarīgi regulāri saņemt informāciju par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu plānošanu un veikšanu.
Vienlaikus 44% respondentu uzskata, ka autoceļu uzturēšanas kvalitāte Latvijā pēdējo triju gadu laikā ir uzlabojusies, 27% uzskata, ka autoceļu uzturēšanas kvalitāte nav mainījusies, bet 22% norāda, ka tā ir pasliktinājusies. Kopumā 91% respondentu uzskata, ka autoceļu uzturēšanai jābūt starp budžeta prioritātēm, turklāt 25% sniedza atbildi, ka tai jābūt vienai no lielākajām prioritātēm.
Kopumā 95% iedzīvotāju ir svarīgi, ka autoceļi, pa kuriem tie brauc, tiktu uzturēti atbilstoši valsts noteiktajām normatīvu prasībām, vienlaikus iedzīvotāju zināšanas par autoceļu tīklu, tā sadalījumu uzturēšanas klasēs un prasībām katrai no uzturēšanas klasēm nav apmierinošas - par autoceļu sadalījumu par klasēm labi zina vien 10% respondentu, bet 11% vispār nezināja, ka valsts autoceļiem ir dažādas uzturēšanas klases.
Vienlaikus aptaujas dati atklāj - 69% respondentu nezina, ka ir Satiksmes informācijas centra bezmaksas informācijas tālrunis 80005555, pa kuru ir iespējams ziņot par ceļu stāvokli, piemēram, par bedrēm, par nolauztiem kokiem, kas aizšķērso brauktuvi, par sabrauktiem dzīvniekiem, kas apdraud satiksmes drošību, kā arī ziemas laikā - par melnā ledus veidošanos, slideniem vai aizputinātiem ceļu posmiem.
LAU atzīmēja, ka valsts autoceļu tīklu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru un tieši ceļu lietotāji bieži vien ir pirmie, kas pamana jebkādas nebūšanas uz autoceļiem, tāpēc informācijas tālrunis autoceļu uzturētājam ir ļoti svarīgs aktuālās informācijas saņemšanas kanāls - iedzīvotāju ziņojums tiek nodots attiecīgajai LAU nodaļai bīstamās situācijas novēršanai.
"Aptaujas rezultāti apliecināja, ka nepieciešams plašāk skaidrot autoceļu uzturēšanas jautājumus, lai veicinātu drošāku pārvietošanos pa autoceļiem, tāpēc arī nolemts veikt informatīvi izglītojošu kampaņu. Ja iedzīvotāji neiesaistīsies un neziņos, piemēram, par bīstamām avārijas bedrēm, citam autovadītājam, kas bedri nepamanīs, brauciens var beigties ar satiksmes negadījumu," klāstīja uzņēmumā.
Iepirkumā par kampaņas organizēšanu var pieteikties līdz 25.aprīlim, savukārt pašu kampaņu plānots īstenot līdz jūnijam (ieskaitot). Iepirkuma konkursā par izvēles kritēriju noteikta zemākā cena.
dusmas