Otrdien komisija lēma par 1 186 783 eiro piešķiršanu Veselības ministrijai (VM), lai šogad nodrošinātu tālruņa numura 8989 darbību. Deputāts Vjačeslavs Dombrovskis aicināja VM skaidrot pieprasītās summas pamatotību.
NVD direktors informēja, ka 1,18 miljoni eiro ir maksimālā iespējamā summa šī pakalpojuma nodrošināšanai šogad. Vienlaikus viņš prognozēja, ka zvanu centra darbības nodrošināšanai minēto summu varētu neizmantot pilnībā.
"Tas būtu iespējams pie pilnas zvanu centra noslodzes - līdz 8000 zvaniem vienā darba dienā un līdz 4000 zvaniem brīvdienā. Tomēr zvanu centra noslodze patlaban nav ne tuvu šim rādītājam, izpildot tikai ceturto daļu no plānotās jaudas. Atverot vakcināciju pret Covid-19 pilnīgi visiem iedzīvotājiem, zvanu centrā varētu sagaidīt klientu pieaugumu," sacīja Kasparāns.
Viņš arī norādīja, ka patlaban zvanu centrā uz klientu jautājumiem atbild ap 10-20 darbinieki, bet pilnas noslodzes gadījumā plānots nodarbināt līdz 90 cilvēkiem.
NVD direktors informēja, ka zvanu centra pakalpojuma sniedzējam līdzekļi tiek maksāti par esošo slodzi, tāpēc prognozējams, ka šogad zvanu centra pakalpojumu nodrošināšanai būs nepieciešams daudz mazāks finansējums par plānotajiem 1,18 miljoniem eiro.
LETA jau vēstīja, ka valdība iepriekš lēma piešķirt Nacionālajam veselības dienestam 1,18 miljonus eiro no budžeta programmas "Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem", lai līdz gada beigām nodrošinātu vakcinācijas pret Covid-19 tālruņa līnijas 8989 darbību.
Kā aģentūru LETA informēja Veselības ministrijas pārstāve Sintija Gulbe, kopš marta sākuma tālruņa līnijas jauda ir būtiski palielināta un tās darbinieki nodrošina gan iedzīvotāju reģistrēšanu vakcinācijai, gan arī sniedz atbildes uz jautājumiem par vakcinācijas procesu.