Ja ceļš tiek pareizi uzturēts, tas kalpo 20 un vairāk gadus, taču, ja tas netiek darīts, ceļu mazās plaisas kļūst lielākas, caur tām ūdens piekļūst ceļa apakšējām kārtām, rezultātā tas tiek pamatīgi bojāts un nākamais remonts būs jau daudz dārgāks, skaidroja Kains.
Pareiza uzturēšana nozīmē arī savlaicīgu autoceļu seguma atjaunošanu posmos, kuri ir sasnieguši normatīvo atjaunošanas laiku: seši līdz 12 gadi, atkarībā no satiksmes intensitātes un pielietotās tehnoloģijas. Veicot segumu atjaunošanu savlaicīgi, tiek pielietota lētāka atjaunošanas metode, ar kuras palīdzību izlīdzina rises un uzklāj jaunu virskārtu.
Jau 2012.gadā ES eksperti atzīmēja, ka Latvijā netiek savlaicīgi veikta periodiskā seguma nomaiņa, un ieteica to veikt visiem asfaltētajiem ceļiem. Kains norādīja, ka, ja būtu pietiekošs finansējums, atbilstoši tiktu uzturēti visi asfaltētie valsts ceļi, taču finansējums jau ilgstoši nav pietiekošs.
Remonta metode konkrētajā posmā tiekot izvēlēta atkarībā no bojājumu pakāpes un autoceļa vecuma. Seguma atjaunošana nozīmē nomainīt ceļa seguma apakškārtu, saistes kārtu un virskārtu, kamēr segas nomaiņa nozīmē lielākus rekonstrukcijas darbus - arī nesošās un salizturīgās kārtas nomaiņu.
Iepriekš LVC informēja, ka katru gadu būtu nepieciešams atjaunot vismaz 1100 kilometru autoceļu, lai panāktu ceļu ilgtspējību.