Par šiem līdzekļiem labos valsts vietējo autoceļus ar sliktu segumu, kā arī atjaunos ūdens atvadi no ceļiem un nodrošinās tiltu ārkārtas uzturēšanas darbus. Dažādi darbi šogad notiks uz vairāk nekā 100 tiltiem.
Lielākā daļa valsts vietējo ceļu ir grants ceļi, kuriem, tāpat kā asfalta ceļiem, nepieciešami uzturēšanas darbi, norāda Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētās Jānis Lange.
"Daudziem ceļiem ir jau pilnībā nodilusi grants kārta, tāpēc arī greiderēšana nesniedz nepieciešamo rezultātu un bedrītes un tā saucamā "trepe" ātri parādās atkal," paudis Lange.
Valsts autoceļu tīkla garums ir 20 tūkstoši kilometru, tai skaitā 943 tilti. Lai nodrošinātu ceļu savlaicīgu remontu, katru gadu būtu jāatjauno 1179 kilometri asfaltēto ceļu un 2973 kilometri grants ceļu un ap 65 tiltiem. Tam būtu nepieciešami 490 miljoni eiro gadā (gan ceļiem, gan tiltiem). Savukārt ceļu tīkla attīstībai un autoceļu segu rekonstrukcijai un tiltu rekonstrukcijai un attīstībai katru gadu būtu jāatvēl 162 miljoni eiro, apkopojusi Satiksmes ministrija.
Jau ilgākā laika periodā tiltu ikdienas uzturēšanas darbi, kā arī pārbūves un atjaunošanas darbu apjomi ir bijuši mazāki par tiltu novecošanās ātrumu un ir uzkrājies ļoti liels atlikto darbu apjoms. Saskaņā ar 2013. gada aprēķiniem kopējais tiltu atjaunošanas darbu deficīts ir 152 miljoni eiro.