“Daudzi jau iesaistījušies, plānojam Rīgā vēl septiņus ofisus atvērt, kā arī vēl 20 pa visu Latviju atvērt. Tā kā mums ir ļoti lieli plāni,” portālam Diena.lv sacīja MMM 2011 kluba dibinātājs Jevgenijs Roščins.
Savukārt, sestdien Radisson Blu Hotel MMM 2011 kluba biedriem, kā arī mediju pārstāvjiem viesi no Krievijas – S. Mavrodi vietnieks A. Kolbasovs un MMM 2011 simttūkstošnieks Rustams Muhametgaleevs stāstīšot par sistēmas darbību un iesaistīšanās iespējām.
FKTK preses sekretāre Agnese Līcīte portālam Diena.lv skaidroja, ka šobrīd nav pamata apgalvot, ka ievērojams skaits Latvijas iedzīvotāju ir iesaistījušies Latvijā reklamētajā finanšu piramīdā. “Dažu piramīdas reklamēšanā iesaistītu tās atbalstītāju atkārtotas aktivitātes un nepārbaudāmi apgalvojumi interneta vidē par tūkstošiem sekotāju nav uzskatāmi par pierādījumu šādiem faktiem,” sacīja A. Līcīte.
Viņa uzsvēra, ka FKTK kopš 2011. gada decembra, kad pirmo reizi komisija brīdināja sabiedrību atturēties no sadarbības ar nelicencētu pakalpojumu sniedzēju MMM 2011, ir sniegta plaša skaidrojoša informācija visos lielākajos masu saziņas līdzekļos, kas aptver gan latviešu, gan krievu valodas auditoriju.
FKTK uzsver, ka tādi nelicencēti komersanti kā MMM 2011 netiek valstiski uzraudzīti un ieguldītāju intereses tādējādi netiek aizsargātas. “Nelicencēta komercdarbība, pieņemot noguldījumus vai piesaistot ieguldījumus, Latvijā ir krimināli sodāma, tādēļ Komisija par minētā veidojuma darbību ir nekavējoties informējusi arī Valsts policiju,” norādīja A. Līcīte.
Šādu piramīdu darbība balstās tikai uz tās spēju piesaistīt jaunus dalībniekus un tās dibinātāju mērķis ir gūt materiālu labumu no personām, kas piramīdai būs pievienojušies vēlāk, portālam Diena.lv sacīja FKTK priekšsēdētājs Kristaps Zakulis. Tādējādi ikviens, kurš iesaistās finanšu piramīdā, ne tikai riskē ar sava ieguldījuma pazaudēšanu, bet arī atbalsta citu cilvēku potenciālu apkrāpšanu jau tuvākajā nākotnē, izsīkstot iespējai piesaistīt arvien jaunus dalībniekus.
“Tādēļ vislabākā aizsardzības recepte ir - būt informētiem par šādu pakalpojumu patieso dabu un nedot savu naudu finanšu piramīdām, un tās sabruks pašas no sevis," sacīja K. Zakulis.
Kopš sava darbības sākuma MMM 2011 savu nelicencēto paklapojumu reklāmu bija izvietojis gan sabiedriskā transporta līdzekļos un dzīvojamo telpu kāpņu telpās, kā arī interneta vietnēs un aktīvi darbojās arī sociālajos tīklos, aicinot Latvijas iedzīvotājus ieguldīt savus naudas līdzekļus šajā finanšu piramīdā. Saistībā ar izvietoto vides reklāmu FKTK vērsās Rīgas Domē, aicinot veikt nepieciešamās darbības, lai pēc iespējas novērstu iedzīvotāju apkrāpšanu ar Rīgas pilsētā izvietoto maldinošo reklāmu starpniecību, norādīja A. Līcīte.
MMM 2011 vides reklāmas kampaņa tika pārtraukta pēc tam, kad Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzsāka administratīvo lietu par negodīgas komercprakses aizlieguma pārkāpumu.