Kā ziņots, ''Latvijas Valsts ceļu'' (LVC) ceļu laboratorija ir veikusi nepabeigtā autoceļa posma Viskāļi-Koknese satiksmes mezglā ar autoceļu Tīnuži-Koknese noņemto asfaltbetona paraugu laboratorisko pārbaudi, tās rezultātā konstatēts, ka seguma virskārtai ir nepietiekoša seguma pretestība deformācijām, savukārt apakškārtai konkrētajos paraugos pretestība deformācijām ir pietiekoša.
Matīss norādīja, ka tiks veiktas papildu pārbaudes, lai saprastu, par cik lielu ceļa posmu ir runa. "Šis darbs būs jāpārstrādā, un papildu līdzekļu par pārstrādāšanu no valsts puses nebūs - tas būs uz būvnieku rēķina," teica ministrs.
Viņš uzskata, ka notikušais ir ārkārtas gadījums, nevis normāla prakse. Matīss uzsvēra, ka arī turpmāk tiks turpinātas gan plānotas, gan neplānotas pārbaudes, savukārt pastiprinātā kontrole līdz ar Iepirkumu likuma izmaiņām ir viens no virzieniem, kā situāciju uzlabot.
Ministrs skaidroja, ka, piemēram, Iepirkumu likumā varētu paredzēt, ka tiek ņemts vērā, ja uzņēmums iepriekš ticis pieķerts pārkāpumos.
Kā biznesa portālu "Nozare.lv" iepriekš informēja LVC, ceļu laboratorija veiks izmantotā asfaltbetona masas padziļinātu testēšanu, kā arī izurbs papildu asfaltbetona paraugus minētajā ceļa posmā, lai konstatētu kopējo platību, kurā izmantots prasībām neatbilstošs asfaltbetons. Pēc visu nepieciešamo pārbaužu rezultātu saņemšanas LVC pieprasīs būvuzņēmējam - piegādātāju apvienībai "Kokneses ceļš" - neatbilstošās virskārtas nomaiņu.
LVC atgādina, ka 30.augustā minētajā posmā tika veikta neplānota asfaltbetona seguma paraugu ņemšana, kurā piedalījās Ministru prezidents Valdis Dombrovskis un satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Šī ceļa posma celtniecību veic piegādātāju apvienība "Kokneses ceļš", kas sastāv no SIA "8. CBR", SIA "Strabag" un SIA "Rīgas tilti", bet būvuzraudzību veic SIA "Polyroad".
Savukārt piegādātāju apvienībā "Kokneses ceļš" iekļautās SIA "Strabag" valdes priekšsēdētājs Māris Paiders biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja, ka patlaban šis gadījums vēl nav kārtīgi izpētīts, taču viņa rīcībā ir informācija, ka paraugs ņemts nevis no galvenā ceļa, bet gan no blakusceļa nobrauktuves.