Lubāns: Pasažieru vilciena nesegtais budžeta deficīts nav lielāks par vienu miljonu eiro
Šāds fakts ļaujot raudzīties nākotnē ar zināmu optimismu un doties uz bankām, skaidrojot, ka valsts savas saistības pilda, zaudējumi tiek segti, un pasūtījuma līgums ar valsti ir noslēgts līdz 2031.gadam.
Lubāns uzsver, ka tas ir pamats, lai bankas runātu par aizdevuma piešķiršanu elektrovilcienu iegādei. Turklāt līdz ar jaunu vilcienu iegādi pašizmaksā atbrīvojas līdzekļi, kas nepieciešami kapitālajiem remontiem. Kā norāda uzņēmuma vadītājs, tas, vai PV var vai nevar atļauties jaunos vilcienus, "nav stāsts par to, cik uzņēmumam ir daudz naudas šim projektam". Stāsts esot par PV finansiālo situāciju un par to, "kā varam pierādīt, ka tuvākos gadu desmitus būs valsts pasūtījums, darbs un ieņēmumi un būs, no kā atmaksāt aizdevumu."
Viņš informē, ka pasūtītājs un valsts pagājušajā gada beigās gandrīz pilnībā norēķinājās par tiem pakalpojumiem, ko PV sniedzis atbilstoši pasūtījuma līgumam. Tika nosegti visi 2013.gada zaudējumi, kas bija ievilkušies un arī 2014.gada nesegtie zaudējumi.
2015.gada budžetā savukārt esot izveidota jauna apakšprogramma - tieši norēķiniem par infrastruktūras izmantošanu. Ņemot vērā šī gada budžeta bāzes skaitļus, tur esot zināms deficīts, bet pēc jaunā modeļa deficīts esot infrastruktūras izmaksu pusē. "Ja tas tiek segts un tiek atrasti papildu līdzekļi no valsts puses, tad tajā sadaļā, kas attiecas uz PV izmaksām, zaudējumu nav," uzsver Lubāns.
Kā ziņots, Pasažieru vilciena (PV) vadība centīsies iegādāties jaunos elektrovilcienus, "maksimāli izmantojot" pašreizējās globālās ekonomikas, finanšu sfēras un valūtu svārstību priekšrocības, līdz ar to patlaban atturas nosaukt konkrētus termiņus iepirkuma izsludināšanai, jo izdevīgāko momentu patlaban esot grūti prognozēt, intervijā aģentūrai LETA norāda uzņēmuma vadītājs Andris Lubāns.
AS Pasažieru vilciens jaunā valde pērnā gada jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.
Šī bija jau otrā reize, kad neizdevās iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012.gada aprīlī, Pasažieru vilciens un Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās Pasažieru vilciena valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Taču par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta. Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.