Ja Lielbritānijā transportlīdzeklis tiek ievests no citas valsts, tas jāpārreģistrē sešu mēnešu laikā.
Lielbritānijas Ceļu satiksmes likums noteic, ka visiem transportlīdzekļiem jābūt spēkā esošai atbilstošai apdrošināšanai. Pat tad, ja transportlīdzeklis aktīvi nepiedalās ceļu satiksmē, piemēram, visu gadu stāv novietots ielas malā, tam jābūt apdrošinātam. Ja transportlīdzeklis nav apdrošināts saskaņā ar Lielbritānijas normatīvajiem aktiem, tā īpašniekam tiek piemērotas bargas sankcijas.
Lielbritānijas likumi paredz, ka gadījumos, kad transportlīdzeklis nav apdrošināts, tā īpašniekam tiek piemērots sods (minimums 100-200 mārciņu apmērā), vienlaikus piešķirot sešus soda punktus no 12 iespējamajiem, kā arī līdz brīdim, kad tiks veikta transportlīdzekļa apdrošināšana, spēkratu konfiscē un nogādā policijas maksas stāvvietā, kuras izmaksas arī jāsedz īpašniekam (20 mārciņas dienā). Papildus vēl jāmaksā par transportlīdzekļa atgūšanu, kas ir aptuveni 150 mārciņas. Ja 14 dienu laikā transportlīdzekļa īpašnieks neuzrāda nepieciešamos dokumentus, kas apliecina apdrošināšanas esamību un sodu apmaksu, transportlīdzekli vai nu pārdod, vai utilizē. Turklāt Ziemeļīrijā par neapdrošināta auto vadīšanu var draudēt pat reāls cietumsods, informē LTAB.
LTAB vērš uzmanību, ka, iegādājoties Lielbritānijas apdrošināšanu, turienes apdrošinātājs var lūgt iesniegt izziņu par autoīpašnieka apdrošināšanas vēsturi Latvijā, lai varētu izvērtēt riskus attiecībā uz potenciālo klientu un labvēlīgas vēstures gadījumā piemērot atlaidi polises cenai. Šādu izziņu izsniedz LTAB, un dokumentā tiek atspoguļoti transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas vēstures dati par pēdējiem 11 gadiem - apdrošināšanas līgumi un apdrošināšanas gadījumi jeb ceļu satiksmes negadījumi, par kuru izraisīšanu ir atbildīga konkrētā persona.
Lai informētu Latvijas valstspiederīgos, kas apmetušies uz dzīvi Lielbritānijā, LTAB sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Apvienotajā Karalistē šomēnes īsteno informatīvu kampaņu, kuras mērķis ir izglītot auto īpašniekus par apdrošināšanas nepieciešamību un sankcijām, kas var draudēt, ja tā netiek iegādāta. "Ir svarīgi, lai auto īpašnieki apzinātos, ka neapdrošināta transportlīdzekļa vadīšana var sagādāt nepatikšanas ne vien Lielbritānijā, bet arī vēlāk, atgriežoties Latvijā vai jebkurā citā Eiropas valstī, kur sabojātās apdrošināšanas vēstures dēļ polises cena būs ļoti augsta," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākas darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.