A/s Latvijas valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange Dienai stāsta, ka būvnieki aktīvi iepazīstas ar nolikumu un projektu un uzņēmēji uzdodot daudz jautājumu. "Tas ir labi! Tas nozīmē, ka interese par šo projektu ir," saka Lange. Piedāvājumu atvēršana paredzēta 7. augustā, bet līgumu ar uzvarētāju iecerēts noslēgt vēl šogad.
Par nepieciešamību rekonstruēt brauktuvi gar Sēnīti ticis runāts jau iepriekš. 2009. un 2010. gadā aktīvi tika runāts par posma Rīgas apvedceļš– Sēnīte rekonstruēšanu ar privātā partnera piesaisti, tomēr šī iecere netika realizēta. Toreiz neviens no slēgtā konkursa pretendentiem nespēja piesaistīt attīstības banku līdzfinansējumu, tāpēc Satiksmes ministrija nolēma apturēt pirmo valsts un privātās partnerības projektu autoceļu būves nozarē.
Projektu ministrija sāka 2008. gadā, un LVC sāka meklēt privāto partneru slēgtajā konkursā. Otrajai konkursa kārtai kvalificējās četri kandidāti, kurus uzaicināja iesniegt piedāvājumus, tomēr piedāvājumu iesniegšanas dienā netika saņemts neviens piedāvājums un iepirkums noslēdzās bez rezultātiem.
Vidzemes šoseja (A2) no Garkalnes līdz Sēnītei ir izbūvēta 1974. (kreisā brauktuve) un 1976. gadā (labā brauktuve), seguma remonts īsos posmos veikts 1999. un 2003. gadā. Šoseja no Sēnītes mezgla līdz Gaujai ir būvēta no 1977. līdz 1983. gadam, bet no Gaujas līdz divu brauktuvju posma beigām – līdz 1984. gadam. Savukārt Sēnītes satiksmes mezgls pēdējo reizi remontēts 1999. gadā.
Tajā pašā laikā satiksmes intensitāte šajā posmā ir ievērojama. Pēc LVC datiem, pērn posmā no Tallinas šosejas līdz Garkalnei pārvietojās 27 516 auto diennaktī, no Garkalnes līdz Sēnītei – 21 336 auto diennaktī, bet no Sēnītes līdz Siguldai – 12 985 auto diennaktī.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 30. jūlija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
skeptiķis
Sēnītes posms