Izmeklētāji pārbaudīs versiju, ka nelaime notikusi, izpildot vingrinājumu, kad lidaparāts jāpilotē ar vienu izslēgtu dzinēju. Par šādu avārijas iemeslu liecina veids, kādā lidmašīna nokritusi, proti, strauji pikējot un ar purngalu ietriecoties zemē.
Izmeklēšanas laikā tiks vērtēts arī tas, vai lidmašīna atradusies pietiekamā augstumā.
Komercpilota licences iegūšanai prasmes lidot ar vienu dzinēju ir obligātas. Kā piemēru tam, kāpēc šādi vingrinājumi jāveic, M.Gorodcovs minēja vakardienas gadījumu, kad nacionālās aviokompānijas airBaltic lidaparāta apkalpe īsi pirms nosēšanās Rīgas lidostā konstatējusi labās puses dzinēja indikāciju, tādēļ piesardzības dēļ to izslēdza saskaņā ar standarta procedūru un instrukciju. Lidaparāts veiksmīgi nosēdās lidostā.
Versiju, ka avarējušajai lidmašīnai vienlaikus apstājušies abi dzinēji M.Gorodcovs vērtēja kā ļoti maz iespējamu. Turklāt, pat ja lidaparātam būtu izslēgti abi dzinēji, tam būtu jāplanē, nevis jāpikē. Piloti, kas lidojuši ar šāda modeļa lidmašīnu, to vērtē kā ļoti stabilu.
Avārijā bojā gājušais instruktors bijis viens no Igaunijas pieredzes bagātākajiem pilotiem. Eksaminētājs ir augstākā iespējamā pilota kvalifikācija. Viņš strādājis Tartu mācību centrā un jau iepriekš bija lidojis ar konkrēto lidmašīnu. Latvijas Radio ziņo, ka instruktors, kurš pieņēma eksāmenu bija Igaunijas pilots Maido Vēbels, kurš vēl nesen pēc abpusējas vienošanās pametis darbu Igaunijas nacionālajā lidsabiedrībā Estonian Air. Tur viņš ieņēma vadošo Lidojumu struktūrvienības direktora amatu.
Lidmašīna reģistrēta šā gada martā un ir ļoti jauns modelis, kas tirdzniecībā ir tikai kopš 2008.gada. Kopumā saražotas ap 100 šā modeļa lidaparātu un avarējušais bijis ar 56. numuru. Lidmašīna bija nolidojusi kopumā 380 stundas.
Kā ziņots, avārijā gāja bojā abi lidaparātā lidojušie - pilots un eksaminētājs. Avarējusī Tecnam tipa lidmašīna piederēja pilotu skolai, kas bāzēta Spilves lidlaukā.
(papildināta 5.rindkopa)