Visvairāk pārkrautas beramkravas - 20,2 miljoni tonnu, kas ir par 4,9% mazāk nekā gadu iepriekš.
Tostarp labība un labības produkti pārkrauti 6,188 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 0,3% mazāk nekā 2020.gadā, koksnes šķelda pārkrauta 2,011 miljonu tonnu apmērā, kas ir kritums par 2,5%, ķīmiskās beramkravas - 1,777 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 3% mazāk, bet pārkrauto ogļu daudzums bija 1,761 miljons tonnu, kas ir kritums par 49,3%.
Ģenerālkravas Latvijas ostās 2021.gadā pārkrautas 12,707 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 5,6% vairāk nekā 2020.gadā. Tostarp kravas konteineros pārkrautas 4,358 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 5,6% mazāk nekā gadu iepriekš, kokmateriāli - 4,335 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 14,6% vairāk, bet "roll on/roll off" jeb ro-ro kravas - 3,535 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 14,4% vairāk.
Savukārt lejamkravas Latvijas ostās 2021.gadā pārkrautas 8,824 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 24,5% mazāk nekā gadu iepriekš. Lielāko daļu pārkrauto lejamkravu veidoja naftas produkti - 8,126 miljoni tonnu, kas ir samazinājums par 25,9% salīdzinājumā ar 2020.gadu.
Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā 2021.gadā joprojām bija Rīgas osta, kurā pārkrāva 21,499 miljonus tonnu, kas ir par 9,3% mazāk nekā 2020.gadā.
Seko Ventspils osta, kurā kravu apgrozījums pērn veidoja 11,081 miljonu tonnu, kas ir par 14,1% mazāk, bet trešajā vietā bija Liepājas osta ar 7,057 miljoniem tonnu, kas ir par 6,9% vairāk nekā 2020.gadā.
No mazajām Latvijas ostām lielākais kravu apgrozījums 2021.gadā bija Skultes ostā - 1,098 miljoni tonnu, kas ir par 13,3% vairāk nekā gadu iepriekš, seko Mērsraga osta ar 504 100 tonnu, kas ir par 25,3% vairāk, un Salacgrīvas osta ar 421 300 tonnu, kas ir par 38,8% vairāk.
Kopumā mazajās Latvijas ostās pērn pārkrāva 2,094 miljonus tonnu kravu, kas ir par 20,7% vairāk nekā 2020.gadā.
Satiksmes ministrijā aģentūru LETA informēja, ka pērnā gada nogalē kravu apgrozījums Latvijas ostās pamazām palielinājās gan salīdzinājumā ar iepriekšējiem mēnešiem, gan salīdzinājumā ar 2020.gada attiecīgo periodu. Ja 2021.gada oktobrī kopējais kravu apgrozījums lielajās ostās bija 3,4 miljoni tonnu, tad novembrī - 3,7 miljoni tonnu, bet decembrī - 3,8 miljoni tonnu, turklāt novembra un decembra rādītāji pārsniedz iepriekšējā gada šo pašu mēnešu datus.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norāda, ka 2021.gadā tranzīta un loģistikas nozari turpināja ietekmēt gan ģeopolitiskās situācijas, gan globālās pandēmijas radītie izaicinājumi.
Viņš akcentē, ka vairākās kravu grupās, piemēram, kokmateriālu, labības un tās produktu pārkraušanā rezultāti ir stabili un ar tendenci pieaugt.
Ministrijā norāda, ka pērnā gada pēdējos mēnešos pieauga pārkrauto akmeņogļu kravas, kas novembrī un decembrī sasniedza un pat pārsniedza 2020.gada labākos rādītājus. Novembrī Latvijas lielajās ostās pārkrāva kopumā 489 000 tonnu akmeņogļu, bet decembrī - 679 000 tonnu.
Linkaits uzsver, ka ostām un visiem loģistikas procesa dalībniekiem aktīvi jāstrādā pie alternatīvu kravu piesaistes - kravu diversifikācijas, kā arī jāturpina darbs pie pievienotās vērtības kāpināšanas ostās.
2020.gadā Latvijas ostās pārkrāva 44,928 miljonus tonnu kravu, kas bija par 28% mazāk nekā 2019.gadā.