Vienlaikus asociācijā informēja, ka vietējā tirgū realizācijas apmērs pagājušajā gadā palielinājies par 6%, sasniedzot gandrīz 130 miljonus eiro.
"Kosmētikas industrijai Latvijā un pasaulē ir potenciāls, jo tas turpina attīstību. Turklāt starptautiskie eksperti prognozē, ka kosmētikas industrija tikpat strauju attīstību turpinās arī nākotnē, ņemot vērā skaistuma un veselības kultu, kas šobrīd valda pasaulē," sacīja asociācijas valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere.
Asociācijā norādīja, ka lielākais eksporta tirgus vēl joprojām ir Eiropas Savienība, jo tas ir vieglāk saprotams un pieejams dažādu atļauju un noteikumu ziņā.
"Skaistumkopšanas tirgus pasaulē ir aptuveni 100 miljardu dolāru liels un tiek prognozēts, ka pēc pieciem gadiem tas būs septiņas reizes lielāks," teica Plaude-Rēlingere, vienlaikus atzīmējot, ka Latvijā kosmētikai cilvēki nevar atvēlēt tik daudz līdzekļu, cik varbūt vēlētos, tādēļ arī tirgus attīstība ir lēnāka. "Paaugstinoties labklājības līmenim, šī situācija noteikti mainīsies arī pie mums," teica asociācijas vadītāja.
Vienlaikus viņa norādīja, ka datos ir iekļauts arī reeksports jeb to preču eksports, kas uz vietas Latvijā netiek ražots, proti, vairākām starptautiskajām kosmētikas kompānijām ir izveidotas bāzes un loģistikas centri Latvijā, no kuriem prece tiek nosūtīta tālāk uz citām valstīm.
Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas mērķis ir popularizēt mūsdienu Latvijas kosmētikas ražotājus un to produktus Latvijā un ārpus tās robežām. Asociācijā ir apvienojušies Madara Cosmetics, Bio2You, Stenders, Kinetics Nail Systems un Cosmetic Lab.