Dienestu sadarbība
Latvijā tālruņa numura 112 zvanu apstrādi un pāradresēšanu uz citiem numuriem veic Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD). Tā pārstāve Inta Palkavniece Dienai stāsta, ka pērn uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruni saņemti kopumā vairāk nekā 1,2 miljoni zvanu. Tiešo savienojumu, zvanot uz šo tālruņa numuru, var dabūt tikai ar VUGD. Gadījumos, kad nepieciešama tieši Neatliekamā medicīniskā palīdzības dienesta (NMPD), Valsts policijas vai Gāzes avārijas dienesta palīdzība, operators zvanus pāradresē tiem.
NMPD Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša Dienai pauž, ka dienesta tiešais ārkārtas izsaukumu tālrunis – 113 – sabiedrībā ir kopumā plaši pazīstams un neatliekamās medicīniskās palīdzības mediķi visbiežāk tiek izsaukti tieši pa to. "Katru dienu 113 dispečeru centrs saņem aptuveni 1600 zvanu. Lielākā daļa no tiem ir sazvanīti uz 113 pa tiešo, bet no 112 mums tiek pāradresēti apmēram 500 zvanu," stāsta Bukša.
Lai ietaupītu laiku, gadījumos, kad ir skaidrs, ka nepieciešama tikai mediķu palīdzība, ieteicams esot zvanīt tieši uz 113. "Ja ir kādas nopietnas veselības problēmas, piemēram, insults vai infarkts, un skaidrs, ka tur nepieciešama tikai medicīniskā palīdzība, tad, protams, mēs aicinām zvanīt 113," skaidro Bukša.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena otrdienas, 12. februāra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!
GHJ
VVZ