Ar prāmju līnijas atklāšanu tiek iezīmēts jauns loģistikas ceļš starp Rīgu un Skandināviju dažāda tipa kravu pārvadāšanai.
Jankovskis uzsvēra, ka šī līnija jau ilgstoši bija plānos, jo atšķirībā no citām reģiona ostām Rīgas ostai nebija pastāvīga prāmju pārvadājumu ro-ro līnija uz Skandināviju.
Viņš skaidroja, ka līdz šim Rīgas reģionā izvietoto ražotņu un loģistikas centru produkciju kompānijas bija spiestas vest uz aptuveni 200-300 kilometru attālajām ostām Lietuvā vai Ventspilī, no kurienes tās tālāk tika transportētas uz Zviedriju.
"No loģistikas viedokļa tas ir ļoti liels attālums," teica Jankovskis, norādot, ka jaunais jūras savienojums no Rīgas transporta un loģistikas uzņēmumiem atvieglos plānošanu, samazinās loģistikas izmaksas, atslogos Latvijas ceļus no daudzām smagsvaru kravām, kā arī samazinās kaitīgo izmešu daudzumu.
"Scandic line" nodrošinās kravu pārvadājumus, pieņemot transportēšanai visa veida ro-ro kravas - autoceltņus, karavānas, kemperus, lauksaimniecības tehniku, traktorus un citu transportlīdzekļus, kā arī autovilcējus un piekabes, visu veidu pašpiedziņas un bezmotora tehniku, kravas uz mafi-treileriem, projektu kravas, kā arī visu veidu konteinerus. Tāpat jaunā līnija būs paredzēta arī negabarīta un/vai smagsvara projektu kravu pārvadāšanai, kas ne vienmēr iespējams ar pasažieru prāmjiem, ko apkalpo līnijas citās Latvijas un kaimiņvalstu ostās.
"Sākotnēji līnijā kursēs prāmis "Midas" ar trīs riņķa reisiem nedēļā, apkalpojot iesākumā vietējos klientus, taču perspektīvā plānots piesaistīt arī tranzīta kravas no Ķīnas un Vidusāzijas valstīm, līnijā nodrošinot ikdienas reisus ar diviem prāmjiem," stāstīja Jankovskis.
Rīgas brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Viesturs Zeps norādīja, ka Rīgā pietrūka šāda ro-ro prāmju līnija. Viņš arī stāstīja, ka šī nav pirmā reize, kad Rīgas ostā ir kuģis "Midas", jo jau 2020.gadā bija plāns sākt šādus kravu pārvadājumus, bet toreiz tas bija jāpārtrauc.
"Lai Rīgas osta attīstītos dažādos segmentos, ir jāstrādā pie pārvadāto kravu apjoma pieauguma, tajā skaitā, pie jaunu loģistikas ķēžu izveides un jaunu pārvadājumu veidu attīstības. Rīgas osta ir viena no retajām ostām reģionā, kur nav pastāvīgas prāmju kravu pārvadājumu ro-ro līnijas, tādēļ jo īpaši svarīgi, ka turpmāk uzņēmējiem būs iespēja izmantot jaunu loģistikas ceļu, kas turklāt pavērs iespējas arī ostai audzēt kravu apjomus un piesaistīt arvien jaunus klientus," uzsvēra Zeps.
Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš savukārt uzsvēra, ka, mainoties loģistikas ķēdēm, šobrīd jo īpaši būtiski veidot jaunus, stabilus kravu piegāžu ceļus un stiprināt Rīgas un Latvijas pozīcijas globālajās kravu transporta plūsmās.
"Skandināviju uzskatām par perspektīvu tirgu, un pēc "Tallink" "Ro-Pax" līnijas darba pārtraukšanas šis segments ostā ir palicis brīvs, tāpēc ir gandarījums par tiešā savienojuma ar Zviedriju atjaunošanu," teica Zeltiņš, uzsverot, ka Rīgas ostas potenciāls ir liels, un brīvostas pārvalde cer jau drīzumā Rīgā sagaidīt vēl kādas ro-ro līnijas ienākšanu savienojumā arī ar kādu no Centrāleiropas ostām.
SIA "Scandic Line" reģistrēta 2021.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma kapitālā 90% pieder Igaunijā reģistrētajai "Scandic Stream group", bet 10% - Zigmundam Jankovskim.
Jau vēstīts, ka 2021.gadā Rīgas ostā pārkrāva kopumā 21,499 miljonus tonnu kravu, kas ir par 9,3% mazāk nekā gadu iepriekš.
Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir lielākā osta Latvijā.