Patlaban likums paredz, ka par to noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz papildu prasības velosipēdu vai elektroskrejriteņu vadītājiem, var piemērot brīdinājumu vai naudas sodu velosipēda vai elektroskrejriteņa vadītājam no desmit līdz 30 eiro. Apakškomisija atbalstīja Kučinska virzīto grozījumu par soda palielināšanu līdz 70 eiro.
Patlaban likums par braukšanu, ja luksoforā deg aizliedzošais signāls, vai par nepakļaušanos satiksmes regulētāja signālam, vai par braukšanu virzienā, kas ir aizliegts ar satiksmes regulētāja signālu, piemēro naudas sodu velosipēda vai elektroskrejriteņa vadītājam 15 eiro apmērā.
Apakškomisijas atbalstītais Kučinska priekšlikums paredz, ka par šādu pārkāpumu varēs piemērot naudas sodu velosipēda vai elektroskrejriteņa vadītājam no 15 līdz 70 eiro.
Patlaban likums par drošas distances vai intervāla neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu velosipēda vai elektroskrejriteņa vadītājam no desmit līdz 30 eiro. Deputātu atbalstītais ministra priekšlikums paredz šo sodu palielināt līdz 70 eiro.
Iekšlietu ministrijas pārstāvis Ronalds Petrovskis norādīja, ka, pirms diviem gadiem ieviešot elektroskrejriteņu vadīšanas atbildības regulējumu, tika iets vienkāršākais ceļš un šī transtportlīdzekļu vadītāju atbildība pielīdzināta velosipēdistu atbildībai.
Diemžēl statiska pa šiem diviem gadiem ir ar "progresējošu līkni uz augšu", proti, ir augsts pārkāpumu un satiksmes negadījumos cietušo skaits, norādīja Petrovskis.
Pamatā iekšlietu resora virzītie priekšlikumi orientēti attiecībā uz elektroskrejriteņu vadītājiem, taču ar stingrāku atbildību var nākties rēķināties arī velosipēdistiem, norādīja Petrovskis un atgādināja, ka mūsdienās ar elektrovelosipēdiem var attīstīt diezgan lielu ātrumu.
Par grozījumiem atbildīgā gan ir Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija.