Kopumā jaunajā mācību gadā klātienē izglītības process tika sākts 672 izglītības iestādēs.
Salīdzinot izglītības iestāžu vadītāju pieņemto lēmumu skaitu 6. un 13.septembrī, IKVD secināja, ka klašu skaits, kas pārgājis uz attālināto izglītības procesu, ir pieaudzis par 123 gadījumiem.
Uz 13.septembri IKVD bija saņēmis informāciju, ka 44 pirmsskolas obligātā vecuma grupās 20 gadījumos karantīna noteikta visai grupai, 14 - daļai grupas, bet 10 gadījumos - pašizolācija noteikta individuāli.
Pamatizglītības pakāpē Covd-19 skāris 471 klasi, no tām attālinātās mācības noteiktas 178 gadījumos, no tiem 112 ir 1. līdz 6.klašu grupā, bet 66 gadījumi ir 7. līdz 9.klašu grupā. Daļēji attālinātas mācības turpina 115 klases, no tām 61 ir 1. līdz 6.klases grupa, bet 54 ir 7. līdz 9.klašu grupa.
Savukārt individuāli Covid-19 gadījumi pamatizglītības pakāpē ir 178, no tiem 126 gadījumi jaunākajās klasēs, bet 52 - 7. līdz 9.klašu grupā.
Vidējās izglītības pakāpē attālinātas mācības noteiktas 101 klasei. No tām 37 gadījumos attālināti mācīsies visa klase, 40 gadījumos - klases daļa, bet 24 - individuāli gadījumi.
IKVD secinājusi, ka visbiežāk lēmumus par izglītības procesa īstenošanu attālināti ir pieņēmuši Rīgas, Jelgavas, Liepājas un Jēkabpils novada izglītības iestāžu vadītāji.
Visvairāk izglītību attālināti iegūst pamatizglītības pakāpes 1.-6.klases izglītojamie.
LETA jau ziņoja, ka jaunajā 2021./2022.mācību gadā klātienes mācībās drīkstēs piedalīties tikai tie skolēni un izglītības darbinieki, kuri digitālā vai papīra formātā varēs uzrādīt sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu vai negatīvu Covid-19 testa rezultātu.
Gadījumos, ja skolēnam netiks veikta Covid-19 testēšana, attiecīgais izglītojamais nevarēs nedz sākt, nedz arī turpināt izglītības ieguvi klātienē izglītības iestādē. Tādā gadījumā pamatizglītības ieguve būs vecāku atbildība un tā iegūstama ģimenē. Izglītība ģimenē varēs tikt īstenota 1.-9.klasē.
Tāpat ziņots, ka skolās Covid-19 testēšanai sāk ieviest "košļājamo kociņu" testus un testēšana notiks reizi divās nedēļās. Lai testēšanas process būtu visām iesaistītajām pusēm ērtāks un rezultāti operatīvāki, plānots skolās pakāpeniski ieviest jaunu testēšanas metodi, kas paredz vienu klasi testēt kā vienotu grupu, nevis kā šobrīd kā vairāku paraugu grupu. Ja klases vienotajā paraugā konstatēs infekciju, tikai tad skolēnus testēs atsevišķi.
Šāda kārtība atvieglotu gan laboratoriju un izglītības iestāžu darbu, gan arī samazinātu izmaksas par izmeklējumu veikšanu. Tieši laboratoriju pārslodze līdz šim izskanēja kā viens no iemesliem, kāpēc meklēt jaunus testēšanas algoritmus.