VISC vadītājs uzsver, ka izmaiņas vidējās izglītības sistēmā dos iespēju ne tikai skolām palīdzēt skolēniem izprast, kādas ir viņu intereses un spējas, bet arī labāk sagatavot viņus studijām augstskolās un profesionālajai darbībai. "Saturs veidots pēctecīgi un saskaņoti no pirmsskolas līdz vidusskolai, domājot par sasniedzamo rezultātu skolēnam, un saskaņots ar vienotām lielajām idejām katrā mācību jomā," atzīst Catlaks. Viņš norāda, ka valdība jau ir apstiprinājusi pirmsskolas izglītības vadlīnijas un pamatizglītības standartu, savukārt vispārējās vidējās izglītības standarta projekts tiks nodots izskatīšanai Ministru kabinetā.
Pamatā intereses
Ņemot vērā, ka skolas ir dažādas ne tikai pēc izmēra un skolēnu skaita, jaunajā izglītības modelī ir prasība, lai skolas piedāvātu vismaz divus izvēļu komplektus, kuros papildu obligātajiem mācību priekšmetiem iekļauti arī trīs padziļināti kursi. Catlaks skaidro, ka jaunajā modelī 10. un 11. klasē pamatskolā apgūtais tiks mācīts vairāk padziļināti un vispārināti, bet "divpadsmitajā klasē mācības būs dziļākas un šaurākā mācību jomu lokā". Catlaks norāda, ka "jaunajā modelī skolēniem būs mazāks mācību priekšmetu skaits un iespēja 30% mācību laika veltīt padziļinātiem un specializētiem kursiem". Viņš arī uzsver, ka zināmā mērā jaunā pieeja izglītības sistēmai līdzināsies profesionālajām mācību iestādēm: "Neskatoties uz to, ka 12. klases centralizētie eksāmeni visiem ir jākārto vienādi, šobrīd vispārizglītojošo stundu skaits ir atšķirīgs profesionālajās mācību iestādēs, vidusskolās un valsts ģimnāzijās." Catlaks skaidro, ka nereti skolēni par to, kādu profesiju vēlas apgūt, sāk domāt tikai vidusskolas pēdējā mācību gadā, savukārt jaunais izglītības modelis "ļaus izdarīt izvēli daudz agrāk".
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas, 2. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Krējums Saldais
melnais humors