Stadler iesniegumā norādīja, ka no publiski pieejamās informācijas Talgo tīmekļvietnē, šī ražotāja komercdarbības virziens attiecībā uz piepilsētas elektrovilcienu ražošanu, kura konstruktīvais ātrums ir no 120 kilometriem stundā līdz 160 kilometriem stundā, ir izveides stadijā. Tādējādi Stadler norādīja, ka Talgo neatbilst PV iepirkuma nolikumam.
Savukārt PV norādīja, ka tam nerādās šaubas par Talgo atbilstību visām iepirkumā izvirzītajām kvalifikācijas prasībām, tostarp pieredzei piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piegādē atbilstoši sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumam.
IUB iesniegumu izskatīšanas komisija norādīja, ka Stadler iesniegums nesatur faktus, kas norāda uz iespējamo PV pārkāpumu, jo Stadler iebildumi tiek pamatoti ar to, ka Talgo, iespējams, nav pieredzes piepilsētas elektrovilcienu, kuru konstruktīvais ātrums ir no 120 kilometriem stundā līdz 160 kilometriem stundā, ražošanā, taču pieredze šādu elektrovilcienu ražošanā šīs sarunu procedūras ietvaros nav nepieciešama.
Iesniegumu izskatīšanas komisija arī norādīja, ka sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā ir noteikts, ka pretendentam jābūt pieredzei tādu elektrovilcienu, kuru konstruktīvais ātrums ir ne mazāks par 160 kilometriem stundā, ražošanā. Turklāt no Talgo pieteikuma ir secināms, ka tā pieredze ir atbilstoša sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumam.
"Līdz ar to nav pamata secināt, ka PV nebūtu izraudzījies pretendentus atbilstoši izvirzītajām kvalifikācijas prasībām," piebilda IUB.
Ievērojot minēto, IUB secina, ka Stadler iesniegumā nav norādīti fakti par iespējamiem sarunu procedūras pārkāpumiem. Tāpēc IUB iesniegumu izskatīšanas komisija uzskata, ka Stadler iesniegums ir atstājams bez izskatīšanas, savukārt administratīvā lieta, kas ierosināta saistībā ar Stadler iesniegumu, ir izbeidzama.
IUB norādīja, ka tā pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma paziņošanas dienas.
LETA arī ziņoja, ka Pasažieru vilciena rīkotajā jauno elektrovilcienu iepirkumā pieteikušies četri pretendenti - Spānijas uzņēmums Talgo, Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) un Čehijas uzņēmums Škoda vagonka a.s..
Visi četri pretendenti iesnieguši finanšu piedāvājumus, kas ir iepirkuma procedūras pēdējais etaps, un pēc to izvērtēšanas tiks noskaidrots jauno elektrovilcienu piegādātājs. Tiesības piegādāt vilcienus būs pretendentam, kurš piedāvās ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis iepriekš norādīja, ka tiks ņemtas vērā ne tikai pašu vilcienu ražošanas un piegādes izmaksas, bet arī to ikdienas uzturēšanas, tehniskās apkopes, rezerves daļu, enerģijas patēriņa un citas izmaksas ilgtermiņā uz viena pasažiera sēdvietas vienību.
Piedāvājumu detaļas patlaban netiek publiskotas, to varēšot darīt pēc piedāvājumu izvērtēšanas.
Piedāvājumu izvērtēšanai formāls termiņš nav noteikts, taču Pasažieru vilciens plāno iepirkuma procesu pabeigt šī gada 3.ceturksnī.
Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus ar 450 pasažieru vietām katrā.
Kā ziņots, šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un Stadler, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču Stadler ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās Hyundai Rotem un Stadler. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza Hyundai, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība/Saskaņa) paziņoja, ka vilcienu iegādei no Stadler nav finansējuma, un Pasažieru vilciens līgumu nenoslēdza.
Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš Pasažieru vilciens 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.