Saistībā ar PV rīkoto iepirkumu IUB iepriekš saņēma divas sūdzības - no AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un Spānijas uzņēmuma Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles. Sūdzības galvenokārt bija saistītas ar PV konkursa nolikumu.
Taču IUB iesniegumu izskatīšanas komisija secināja, ka sūdzību iesniedzēju iesniegumi par konkursa nolikumu nav pamatoti.
Tāpat IUB nekonstatēja, ka PV būtu pieļāvis iepirkuma procedūras pārkāpumus, kas varētu ietekmēt ieinteresēto piegādātāju iespējas sagatavot un iesniegt piedāvājumu konkursā.
IUB nolēma atļaut PV turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā par elektrovilcienu vienību nomu. Tāpat IUB lēma atstāt spēkā iepirkuma procedūras dokumentos noteiktās prasības.
IUB lēmumu vēl var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma saņemšanas dienas.
Kā ziņots, valdība pērn novembrī akceptēja informatīvo ziņojumu, kurā par pamatotāku atzīts variants iegādāties jaunus elektrovilcienus nomā uz 15 gadiem, tos atpērkot, ja pieejamie kredīta resursi būs lētāki nekā nomas izmaksas.
Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka PV turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.
Uzņēmuma PV atklātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika iesniegti trīs piedāvājumi. Piedāvājumus iesniedza Polijas kompānija Pesa, Vācijas Stadler un Dienvidkorejas ražotājs Hyundai.
kONČITA