Nacionālā aviokompānija airBaltic sākusi realizēt lielāko investīciju projektu vēsturē, pērkot 30 un rezervējot vēl 30 Bombardier CS300 sērijas lidmašīnas aptuveni 4 miljardu eiro vērtībā. Šāds lēmums pilnībā nomainīt un paplašināt gaisa kuģu floti ir izsaucis pozitīvas atsauksmes pasaulē. "Aviokompānijas vērtība pieauga pēc lidmašīnu pasūtījuma," LNT ziņām norādīja airBaltic vadītājs Martins Gauss, kurš arī uzskata, ka šim lēmumam vajadzētu sekmēt stratēģiskā investora piesaisti, kas nevedas jau vairāk kā divus gadus.
airBaltic pērn bija rekordaugsta peļņa, tā bija ļoti laba zīme jebkuram investoram, atzīst aviokompānijas vadītājs. "Mums tuvojas vēlēšanas, tāpēc es nedomāju, ka nākamajās 100 dienās mēs redzēsim ziņas, ka kompānija ir pārdota. Bet, jā, pasaule skatās uz mums. Es ticu, ka aviokompānijai vajadzīgs stratēģisks partneris nākotnē, bet laika ziņā spiediena uz to nav."
Vienlaikus airBaltic vadītājs kā ļoti labu vērtē iespēju kompānijas akcijas sākt kotēt fondu biržā, kas nozīmē, ka par tās īpašnieku varētu kļūt jebkurš. Pēc viņa teiktā, valsts galvenā vēlme ir spēcīga satiksmes sistēma un nav nozīmes, vai to atbalsta ar finanšu vai stratēģiskā investora līdzekļiem. Arī uzņēmuma vadība esot atvērta dažādu veidu akcionāriem. Jautāts, kurš šobrīd izskatās reālāks scenārijs, Gauss pauda uzskatu, ka tas atkarīgs no potenciālo investoru intereses. "Es domāju, mums jāskatās, ko tirgus saka par airBaltic veiksmes stāstu un tas mums tiešā veiksmes stāsts. Tātad, vai nu kompāniju kotējam biržā vai arī meklējam vienu vai divus investorus - tas ir akcionāru lēmums," izteicās Gauss.
Gauss pārņēma airBaltic vadību 2011.gadā un pēdējos gadus ir viena no pelnošākajām amatpersonām Latvijā. Gauss LNT Ziņām atklāja, ka turpinās vadīt airBaltic vēl trīs gadus, jo nesen ar viņu pagarināts darba līgums līdz 2020.gadam. "Ja jūs jautājat man par nākotni, tad mana nākotne ir te. Un es gribu tagad gūt panākumus no visa tā darba, ko mēs ieguldījām pirmajos septiņos gados, un tas pats attiecas arī uz pārējo vadību," atzina Gauss.
airBaltic gada nogalē plāno paziņot jaunus maršrutus, un neplāno slēgt nevienu no esošajiem, arī ne lidojumus Rīga-Liepāja, lai gan šis maršruts esot izdevīgs galvenokārt tikai tad, ja tā pasažieri no Rīgas turpina ceļu tālāk ar citiem airBaltic reisiem.
Neslāvs
Gauss ir jānomaina
Jābūts Stulbiņš