Projekts paredz līdz 2024.gadam izveidot jaunu sliežu ceļu, kas ļautu vilcieniem kursēt ievērojami ātrāk nekā pašlaik - līdz pat 250 kilometriem stundā. Pašreizējā dzelzceļa infrastruktūra un vilcieni nenodrošina ērtus dzelzceļa savienojumus un ātru pārvietošanos, sarunā ar Latvijas Televīziju sacīja Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktors Jānis Eiduks.
"Rail Baltica 2" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro (2,56 miljardus latu). Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada, vēsta aģentūra LETA.