Lai mazinātu zaudējumus, apdrošinātāji patlaban meklē veidus, kā uzlabot polišu cenu aprēķina sistēmu. Tā, piemēram, jūlijā AAS Balta nolēma OCTA polises cenas aprēķinā ņemt vērā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktu sistēmu, proti, jo lielāks soda punktu skaits ir autovadītājam, jo potenciāli augstāka OCTA polises cena. Arī ERGO Riska parakstīšanas departamenta direktors Ritvars Heniņš teic, ka ERGO apsver iespēju OCTA risku izvērtēšanā un cenu veidošanā iekļaut tādu faktoru kā autovadītājiem piemērotos sodus, taču kompānija pašlaik analizē un izvērtē, vai sodi korekti un pietiekami būtiski raksturo riska līmeni.
If Apdrošināšana Produktu attīstības un risku parakstīšanas daļas vadītāja Sanita Ķēniņa skaidro, ka kompānija pastāvīgi izvērtē dažādus informācijas avotus, analizē pieejamo statistiku un koriģē tarifu formulu. Viņa stāsta, ka OCTA risks lielākoties ir atkarīgs no vadītāja, taču jāņem vērā arī informācija par transportlīdzekli. Starpība starp lētāko un dārgāko polisi var atšķirties vairāk nekā 100 reižu, tādēļ ir jāmonitorē un jāanalizē konkrēti piemēri.
Nākamajā gadā gaidāmas vairākas izmaiņas normatīvos, kas varētu nedaudz saviļņot tirgu un audzēt apdrošinātāju izmaksas. Tomēr, vai rezultātā būs straujāks OCTA polišu cenu pieaugums, apdrošinātāji šaubās.
Saeima šā gada 31. oktobrī ārkārtas sēdē konceptuāli atbalstīja izmaiņas OCTA likumā, kas paredz mainīt kārtību apdrošināšanas atlīdzības izmaksai par automašīnas remontu – no nākamā gada 1. janvāra atlīdzību par automašīnas remontu, ja ceļu satiksmes negadījumā cietušais to vēlēsies saņemt naudā, nevis remonta veidā, izmaksās 70% apjomā no apdrošinātāja aprēķinātās summas līdzšinējo 100% vietā.
Apdrošinātāju pārstāvji norāda, ka šie grozījumu varētu veicināt OCTA cenas pieaugumu.
Viss raksts lasāms ceturtdienas, 3. novembra, avīzē Dienas Bizness!