"Jau tagad skolotāji saka, ka bērniem ir grūti par tām pašām narkotikām, dzimumdzīvi, veselīgo dzīvesveidu runāt, ka viņi runā atkal un atkal, un gandrīz vai sāk atslābt, jo tas vairs nav interesanti," portālam Diena.lv atzina Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas direktore Ilze Vilkārse.
I. Vilkārse norādīja, ka viņas vadītajā skolā veselības mācības saturs vidusskolā ir integrēts dabaszinībās, savukārt pamatskolā par šiem jautājumiem tiek runāts sociālājās zinībās. Tāpat direktore uzskata, ka tas, cik kvalitatīvi tiek pārrunāti veselības jautājumi, visvairāk atkarīgs no skolotāja.
"Ja skolotājs nav stiprs veselības un bioloģijas jomā, tad tās tēmas nemaz nevar tik dziļi pasniegt. Tad vispār pļāpāšana vien sanāk. Var taču ciemiņus aicināt, lasīt interesantas lekcijas par veselību, turklāt reizi nedēļā bērniem ir arī audzināšanas stundas. Mums, piemēram, meitenēm īpaši brauca no Procter & Gamble vai nāca no atkarības profilakses kabineta uz audzināšanas stundām. Tas process jau tagad ir ļoti blīvs," pauda I. Vilkārse.
Veselības mācība kā atsevišķs priekšmets vidusskolā tiek mācīts Tukuma Raiņa ģimnāzijā, savukārt pamatskolā šie jautājumi līdzīgi kā citur integrēti sociālo zinību priekšmetā.
"Man šķiet, ka nekas no konteksta izrauts nekad nedod labu rezultātu. Manuprāt, mācot jebkuru priekšmetu, vai tā ir bioloģija, vai fizika, vai ķīmija, vai psiholoģija – jebkurā situācijā skolotājs var un viņam vajadzētu saistīt ar cilvēka veselības problēmām, jautājumiem. Par veselības mācību domāju, ka viss šobrīd ir optimālā daudzumā," sacīja Tukuma Raiņa ģimnāzijas direktore Gunta Aumale.
Savukārt Valmieras 5. vidusskolas direktore Rudīte Markus uzskata, ka par sliktu veselības mācībai kā atsevišķam priekšmetam runā jau tā pārlieku lielā skolēnu slodze.
"Ja nāk vēl viens priekšmets, tad nevaram likt latviešu valodai stundas nost. Izglītības likumā arī ir noteikts, cik skolēnam vienā dienā drīkst būt mācību stundas. Tad, lai to nepārsniegtu, mums kaut kas ir jāsvītro laukā. Es domāju, ka to ļoti labi var integrēt esošajos priekšmetos, kas mums ir – sociālajās zinībās, bioloģijā, klases audzināšanas stundās," uzskata R. Markus.
Kā norādīja R. Markus, viņas vadītajā skolā veselības mācību kā atsevišķu mācību priekšmetu iespējams apgūt atsevišķās vidusskolas programmās. Par šiem jautājumiem daudz tiekot runāts bioloģijā, turklāt skola organizē arī īpašas lekcijas, ja uzskata, ka tas skolēniem varētu būt svarīgi.