Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -4 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Deglava tilta vājākajā balstā tomēr ir betons, nevis smiltis

Šodien veiktie urbumi tilta balstos rāda, ka tie ir pildīti ar betonu un tiltu notur, vēsta Panorāma. Taču, kamēr visi mērījumi un eksperta atzinumi netiks iesniegti Būvniecības valsts kontroles birojā (BVKB), tilts būs slēgts. Cietēju lomā paliks tūkstošiem atobraucēju.

Jau ziņots, ka kopš ceturtdienas rīta pa Deglava tiltu var pārvietoties tikai velobraucēji un gājēji, kas rada sarežģījums autobraucējiem un veicina ievērojamu sastrēgumu veidošanos Rīgas ielās.

Kamēr daži velobraucēji ir priecīgi par mazo tilta noslogotību, citi ir satraukti par dažu autovadītāju nekaunību, izvēloties savus maršrutus caur dzīvojamo māju pagalmiem, nogriežot ceļus un steigā aizmirstot vienkāršāko pieklājību. Ir apgrūtināts arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbs, kā arī sabiedriskais transports kavē pat 40 minūtes.

Tikmēr uzņēmuma SIA Inženierbūve pārstāvji veic pārbaudes Deglava tilta sliktākajā kolonnā, pārbaudot tās izturību. Kā skaidro Edmunds Akimovs, uzņēmuma pārstāvis, pārbaude tiek veikta, izdarot cilindrisku urbumu un iegūstot paraugu no kolonnas, izdarot secinājumus par izmantoto betonu tās būvēšanā.

Šajā gadījumā pēc urbuma var secināt, ka kolonna sastāv no betona, kam piejauktas šķembas, nevis smilts.

Par rezultātiem paši uzņēmuma darbinieki pārsteigti nav un teic, ka šaubu nav bijis vispār. 

BVKB gan atgādina, ka paraugi un secinājumi ir jāiesniedz izskatīšanai un izvērtēšanai, un tikai pēc tam var spriest par tilta atvēršanu autobraucējiem. 

Top komentāri

.
.
Ir elementi, kuri darbojas uz spiedi un kur var būt arī smiltis. Bet, ja konsole, uz kuras tiek balstītas nesošās garensijas, ir sadalījusies, tad te pat runa nedrīkst būt par pārvada tālāku ekspluatāciju. Kā ķēde satrūkst vājākajā posmā, tā konstrukcija sabrūk tur, kur ir zudusi nestspēja. Jautājus nav tikai par balstiem vai smiltīm. Jautājums ir par profānu spriedelēšanu par lietām, no kurām nav ne mazākās sajēgas. P.S. Par būvkonstrukciju speciālistu cilvēkam ir jāmācās vismaz piecus gadus. Daudzi tā arī neko neiemācās nekad.
Atzinumu sniedzošais
A
inženieris neko nesaprot - škembas nepiejauc betonam, bet ir betona sastāvdaļa. Un smiltis arī ir tajā betonā, jo betonu bez smiltīm (smalkā frakcija betonā, jo no škembām, cementa un ūdens betonu neuzjaukt) nevar uztaisīt. Nav brīnums - ja tādi ir būvinženieri, ka Zolitūdes veikals sabruka...
29jupiters
2
Neskatoties uz milzu sastrēgumiem, kurus pats arī izbaudu, šoreiz atbalstu lēmumu slēgt tiltu. Ja bija kādas aizdomas, tad tomēr labāk pārbaudīt un neriskēt ar dzīvībām. Bet nesaprotu vienu, ja tiltu remontē un skaidri redzams, ka ar balstiem ir problēmas, vai tiešām 21.gadsimtā nav iespējams diennakts laikā uzlikt pagaidu balstus?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas