Inspekcijā uzsvēra, ka viens no lietotājam nozīmīgākajiem aspektiem saistībā ar lietotnes izmantošanu ir tas, ka lejupielādēt un aktīvi izmantot lietotni ir katras personas brīva griba un iniciatīva.
DVI atgādināja, ka personas datu apstrādes mērķis ir epidemioloģiskā drošība sabiedrības veselības aizsardzībai pret Covid-19, tai skaitā Covid-19 saslimšanas gadījumu ātrāka atklāšana un piesardzības pasākumu veikšana. Sniedzot pēc iespējas precīzāku informāciju, SPKC varēs operatīvi sniegt atbalstu lietotnes lietotājiem, informēt par iespējamajiem riskiem, kur vērsties pēc palīdzības vai veikt testu, lai pārliecinātos par savu veselības stāvokli.
Inspekcija vērsa uzmanību, ka lietotnes nolūks ir atbalstīt SPKC, atklājot jaunus saslimšanas gadījumus, modernizējot tā līdzšinēji veiktās darbības kontaktpersonu informēšanā. Arī līdzšinēji SPKC bija pienākums apzināt iespējamās kontaktpersonas iegūstot šo informāciju no Covid-19 saslimušas personas. Ņemot vērā, ka saslimušas personas rīcībā šī informācija var nebūt, vai šī informācija var nebūt precīza, tās iegūšana var prasīt ievērojamu resursu ieguldījumu, tai skaitā publikācijas plašsaziņas līdzekļos, sociālajos tīklos un aicinājumi atsaukties ikvienai personai, kura konkrētā laika posmā atradās iespējamā kontaktā ar minēto personu. Tehnoloģiskais risinājums dod iespēju mērķi sasniegt efektīvāk un ir precīzāks.
Lietotnes tehniskais risinājums ir veidots tā, lai tā "neizsekotu" un neglabātu personas atrašanās vietu, bet ar Bluetooth Low Energy tehnoloģijas aktivizāciju, pie noteiktiem apstākļiem, piemēram, distance, ilgums, abām ierīcēm ir lejupielādēta un aktivizēta lietotne, konstatētu divu ierīču saskarsmi.
Privātuma politikā ir noteikts informācijas apjoms, kāds tiek apstrādāts, kad notiek divu ierīču kontakta fiksēšana, proti, šifrēts ID, kas regulāri tiek mainīts, kontakta ilgums, kontakta datums un bluetooth signāla stiprums kontakta brīdī. Ne lietotnes lietotājiem, ne arī SPKC nav piekļuves iepriekš minētajai informācijai, tā tiek glabāta tikai lietotāja gala iekārtā šifrētā veidā
Brīdī, kad pie konkrētiem nosacījumiem tiek konstatētas divu ierīču kontakts un viena no personām ir saslimusi ar Covid-19, tad persona, kura bija saskarsmē ar saslimušo personu saņem lietotnes automātisku paziņojumu par iespējamo saslimšanas risku.
Inspekcijā uzsvēra, ka informācija par iespējamiem kontaktiem tiek glabāta tikai ierīcē ielādētā lietotnē un pēc 14 dienām automātiski tiek dzēsta no ierīces atmiņas. Savukārt lietotāja kontakttālruni SPKC saņem tikai tajā gadījumā, ja lietotāja galiekārta ir fiksēta saskarsmē ar saslimušo personu - kā potenciālais Covid-19 kontakta gadījums.
Kontaktinformācija dod iespēju SPKC operatīvi reaģēt un sazināties ar personu, lai sniegtu nepieciešamo atbalstu.
Tāpat DVI izcēla, ka lietotne neidentificē konkrētu personu, neizseko personas atrašanās vietu un neapstrādā ierīcē esošo informāciju, piemēram, kontaktinformāciju, ziņas, citas lietotnes, fotoattēlus, videoierakstus un citus datus.
Jau vēstīts, ka līdz 2.jūnijam Apturi Covid bija lejupielādējuši apmēram 40 000 iedzīvotāju, aģentūru LETA informēja Apturi Covid komunikācijas vadītāja Elīna Lidere.
No 29.maija ir pieejama Latvijā izstrādātā brīvprātīgā kontaktu fiksēšanas lietotne Apturi Covid.
Mobilo lietotni Apturi Covid brīvprātīgi un bez maksas radījuši pašmāju informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares un zinātnes pārstāvji, lai ierobežotu Covid-19 izplatību Latvijā, vienlaikus palīdzot valsts tautsaimniecībai un iedzīvotājiem atgriezties ierastajā darba ritmā.
Lietotne Apturi Covid neievāc GPS datus un neizseko lietotājus. Viedtālruņi, kuros tā būs uzstādīta, ar Bluetooth palīdzību apmainīsies ar signāliem jeb digitāliem "rokasspiedieniem", ko uzglabās lietotāja tālrunī šifrētā veidā. Ja viena tālruņa lietotājs saslims, otrs tiks brīdināts, ka kādā brīdī savās ikdienas gaitās ir saskāries ar Covid-19 inficētu cilvēku. Inficētā persona un vieta, kur noticis kontakts, lietotājam paliks anonīma.