Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka patlaban nav paredzēta iespēja ceļa īpašniekam lemt par autoceļa brauktuves preventīvo apstrādi (kaisīšanu) ar pretapledojuma materiālu pirms apledojuma izveidošanās, kā arī iespēja ceļu atbrīvot no sniega nakts stundās.
Attiecīgais noteikumu projekts paredz tiesības ceļa īpašniekam papildus normatīvajos aktos noteiktajām autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām, izvērtējot nepieciešamību un autoceļu uzturēšanai paredzēto (pieejamo) finansējumu, lai mazinātu apledojuma veidošanos uz autoceļa, lemt par brauktuves preventīvo apstrādi (kaisīšanu) ar pretapledojuma materiālu pirms apledojuma izveidošanās autoceļiem ar A un A1 uzturēšanas klasi, kā arī brauktuves atbrīvošanu no sniega nakts stundās autoceļiem ar A un A1 uzturēšanas klasi, kas savieno TEN-T pamattīkla lidostu ar pamattīkla jūras ostu vai pamattīkla jūras ostas savā starpā.
Lai noteiktu autoceļus, kuriem ceļa īpašnieks varēs paredzēt papildu uzturēšanas prasības, ceļa īpašnieks (SM attiecībā uz valsts autoceļiem, pašvaldība attiecībā uz attiecīgās pašvaldības autoceļiem), varēs lemt par autoceļiem ar A un A1 uzturēšanas klasi, kam ir nepieciešama preventīva apstrāde, nosakot tehniskās prasības attiecīgo autoceļu uzturēšanai, un par nepieciešamību atbrīvot autoceļu ar A un A1 uzturēšanas klasi, kas savieno TEN-T pamattīkla lidostu ar pamattīkla jūras ostu vai pamattīkla jūras ostas savā starpā, brauktuvi no sniega jebkurā diennakts laikā.