Kopumā paredzēts, ka šogad ceļu būvniecības un uzturēšanas darbi notiks 1000 kilometros valsts autoceļu. Asfaltbetona frēzēšana, trases nospraušanas, rakšanas darbi, šķembu pamata ieklāšana, grāvju tīrīšana un rakšana, krūmu un koku zāģēšana utt. – šādi un līdzīgi darbi šobrīd jau sākušies un tiek plānoti uz Latvijas ceļiem. Drīzumā darbi solās kļūt aktīvāki, jo jau noslēgušies vairāki ceļu būves iepirkumi, tiek gaidīta līgumu parakstīšana, izsludināti un gaida izsludināšanu vēl daudzi konkursi, izriet no va/s Latvijas valsts ceļi (LVC) informācijas. Tāpat gaidāms, ka sāksies darbi, par kuriem vienošanās panākta jau pērn un turpināsies pērn uzsāktie darbi, kur bija paņemts "tehnoloģiskais pārtraukums".
Pārtraukums jau beidzies, piemēram, uz Rīgas–Liepājas šosejas posmā no Durbes līdz Grobiņai. Tur piegādātāju apvienība ACBR78 atsākusi asfalta segas pārbūvi, kā rezultātā noteikti ātruma ierobežojumi, uzstādīti luksofori. Darbus paredzēts noslēgt oktobrī. Šis ir ES 2014.–2020. gada finansēšanas perioda projekts, kopējās izmaksas ir ap 9,3 miljoniem eiro.
Kopumā jaunā ceļu būves sezona solās būt līdzīga pagājušajai, nekādi lieli satricinājumi netiek gaidīti.
Starp lielākajiem projektiem, kur sākušies būvdarbi, ir arī Rīgas – Liepājas šosejas posms no Apšupes pārvada pār dzelzceļu līdz Anneniekiem Tukuma un Dobeles novados, kur darbus veic SIA Strabag. Līgumcena ir 9,8 milj. eiro, darbus līdzfinansē ES Kohēzijas fonds.
Līdz ar seguma uzlabošanu tiks atjaunoti arī tilti pār Bērzi un Bērzupīti, informē LVC. Kopumā šogad Liepājas šosejā remontdarbus plānots veikt 57,3 km. Paredzams, ka vēl šajā sezonā būvdarbi tiks uzsākti arī posmā no tilta pār Lielupi pie Kalnciema līdz krustojumam ar Jelgavas–Tukuma ceļu. Tiks veikta arī paša tilta rekonstrukcija, kuras laikā tilts tiks pilnībā slēgts satiksmei, un tā apbraukšanai tiks izbūvēts pagaidu tilts. Tāpat būvdarbi sākušies uz reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona, kur paredzēta pilna ceļa seguma rekonstrukcija. Darbus veic SIA 8 CBR, izmaksas ir ap 9,4 milj. eiro. Darbus paredzēts noslēgt nākamgad. Gaidāms, ka nākamgad noslēgsies arī remontdarbi uz Vidzemes šosejas posmā no pagrieziena uz Langstiņiem līdz pārvadam pār dzelzceļu Garkalnē. Būvdarbus veiks SIA Binders, to līgumcena ir 18,1 milj. eiro. Rekonstrukcijas projekts paredz ne tikai seguma atjaunošanu abās brauktuves pusēs, bet arī ceļu pārvada pār dzelzceļu un reģionālā autoceļa Garkalne–Alauksts pārvada pār Vidzemes šoseju Garkalnē rekonstrukciju, kā arī gājēju tuneļa atjaunošanu aiz Langstiņu pagrieziena. Uz remontdarbu laiku pa posmiem tiks slēgta viena brauktuve, tiks organizēta reversa satiksme.
Konkursi par jau sākto darbu veikšanu lielākoties noslēgušies pērn, šā gada sākumā noslēgušies vairāki lieli pērn izsludināti konkursi, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā pieejamā informācija. Konkursā par autoceļa Liepāja–Lietuvas robeža (Rucava) posma segas rekonstrukciju uzvarējusi SIA Binders, piedāvājot darbus veikt par 12,5 miljoniem eiro (bez PVN). To gan apstrīdējusi a/s Kauno tiltai. Sūdzība iesniegta arī par konkursa autoceļa Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) posma segas rekonstrukcijas rezultātiem – piedāvājot 10,5 miljonu eiro (bez PVN) lielu līgumcenu, konkursā uzvarēja a/s A.C.B., sūdzību iesniedza a/s Teede REV-2. Šogad noslēdzies arī pērn izsludinātais konkurss par autoceļa Rīga (Skulte) – Liepāja posma segas rekonstrukciju, kur uzvarēja SIA Saldus ceļinieks ar piedāvāto līgumcenu 13,7 miljoni eiro.
Citi LVC konkursi, kas šogad noslēgušies, lielākoties saistāmi ar mazākiem, no valsts budžeta finansētiem ceļu uzturēšanas darbiem, autoruzraudzību un meža ceļu rekonstrukciju, izriet no LVC un IUB sniegtās informācijas. Šobrīd ir atvērti piedāvājumi konkursā par ES līdzfinansētiem būvdarbiem uz reģionālā autoceļa Bauska–Aizkraukle, bet izsludināti konkursi par Krievijas robežas (Grebņeva)–Rēzekne –Daugavpils–Lietuvas robeža posma rekonstrukciju, plānotās būvdarbu izmaksas ir tuvu 14 miljoniem eiro. Izsludināts arī konkurss par reģionālā autoceļa Vecumnieki–Nereta–Subate posma rekonstrukciju, kuras izmaksas LVC lēš 14,9 miljonu eiro vērtībā, kā arī citi mazāki konkursi. Daudz ES līdzfinansētu ceļu būves projektu konkursi varētu sekot vasarā, atkarībā no tā, cik strauja būs iepirkuma procedūra, darbi varētu sākties šoruden vai nākamajā sezonā.
Visu rakstu Ceļu remonta sezona sākusies lasiet otrdienas, 14.aprīļa, avīzē Dienas Bizness!