Uzņēmuma speciālisti novērojuši, ka gada beigās arvien vairāk tiek saņemti krāpnieciski e-pasta sūtījumi, kas ir nomaskēti par paziņojumiem no lieliem, plaši pazīstamiem kurjerpakalpojumu uzņēmumiem, piemēram, DHL un FedEx.
Ļaundariem palīdz tas, ka klientiem tiek piedāvāti ērti pakalpojumi, piemēram, paziņojuma saņemšana pa e-pastu un paku izsekošanas sistēma. Viņi atdarina paziņojumus no šiem pakalpojumiem, lai pārliecinātu neuzmanīgus lietotājus lejupielādēt ļaunprogrammatūru vai ievadīt konfidenciālu informāciju viltotā tīmekļa vietnē, kas prasmīgi uzdodas par īsto.
Pikšķerēšanas vēstules ir ļoti līdzīgas īstiem paziņojumiem, jo tajās tiek imitētas tipiskas situācijas. Piemēram, vienā no Kaspersky Lab atklātajiem lielapjoma e-pasta sūtījumiem adresātu lūdza aizpildīt un parakstīt piegādes veidlapu pakas saņemšanai. Vēstulei bija pievienots dokuments, kas patiesībā bija ļaunprogrammatūra.
Citā lielapjoma sūtījumā tika paziņots, ka paka jau it kā atrodas birojā, bet kurjers to nevar piegādāt, jo adrese ir uzrakstīta nesalasāmi. Saņēmējs tika aicināts 48 stundu laikā noklikšķināt uz saites, kas ved uz pikšķerēšanas tīmekļa vietni, un ievadīt pakas numuru izsekošanas lapā, citādi paka tiks nogādāta atpakaļ.
Šis ir krāpnieku iecienīts paņēmiens - viņi cenšas pārliecināt lietotāju, ka uz vēstuli ir steidzami jāatbild, mēģina dažādos veidos viņu nobiedēt un piespiest nekavējoties reaģēt tā, kā ir izdevīgi blēžiem.
"Lai svētku steigā nešķirtos no svarīgiem datiem, nezaudējiet modrību. Nevajag klikšķināt uz saitēm e-pasta vēstulēs, labāk manuāli ievadīt vajadzīgās vietnes adresi pārlūkā un rūpīgi pārbaudīt konfidenciālās informācijas ievadīšanas lapas adreses joslu," atgādina Kaspersky Lab vecākais satura analītiķis Andrejs Kostins. "Ja adresē vai tīmekļa vietnes noformējumā kaut kas šķiet aizdomīgs, ir labi jāpadomā, vai ievadīt tur personīgo informāciju."
Kaspersky Lab ir viens no pasaulē lielākajiem privātajiem informācijas tehnoloģiju drošības programmu izstrādes uzņēmumiem, kas reģistrēts Apvienotajā Karalistē.
Uzņēmums darbojas gandrīz 200 pasaules valstīs un teritorijās, bet tā tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonus lietotāju visā pasaulē.