Viņš norādīja, ka pagaidām viņam neesot konkrētu plānu, ko darīt tālāk. Tomēr uz jautājumu, vai būtu iespējams, ka viņš turpmāk varētu darboties Pasažieru vilcienā kā konsultants vai padomnieks, Birkmanis norādīja, ka tas esot jāprasa kapitāldaļu turētājam. Viņš arī nenoliedza, ka nekonkrētas sarunas par iespēju sniegt konsultācijas uzņēmumam esot bijušas, taču pagaidām nekādu konkrētu piedāvājumu neesot.
Kā ziņots, pirmdien Pasažieru vilciena (PV) valde, arī valdes priekšsēdis Birkmanis, iesniedza atlūgumu kapitāldaļu turētājam Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniekam Dinam Merirandam. Merirands medijiem bijušās valdes atkāpšanos raksturoja kā vīrišķīgu soli, kas sperts ar pārliecību, ka iepirkumu rezultāts ir labākais, kāds iespējams.
Iepriekš akcionāru sapulcē bija plānots lemt par Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņu, medijiem brīfingā par jauno elektrovilcienu nomu paziņoja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība).
Matīss žurnālistiem skaidroja, ka PV valde netika galā ar uzdevumiem, kas tai izvirzīti, tāpat neesot pārliecības, ka uzņēmums varēs finansēt vilcienu nomu, neprasot papildu līdzekļus no valsts budžeta, turklāt arī noteiktā uzvarētāja Stadler piedāvājums esot krietni dārgāks nekā Igaunijā. Vairāki nomas finansējuma skaitļi esot balstīti uz pieņēmumiem un interpretāciju. Neesot neviena dokumenta, kas apliecinātu, ka būs pieejams nepieciešamais finansējums. Patlaban PV joprojām pieprasot par infrastruktūru 14 miljonus šogad un 16 miljonus eiro nākamgad, kaut gan šāda nauda nav paredzēta budžetā. Šogad valsts dotācija esot 32 miljoni eiro, ar to esot jāiztiek. Vienlaikus tika norādīts, ka nav nopietni, ka PV vēl jūlijā nav apstiprināts budžets. Pie šādas finanšu neskaidrības iepirkumu nevarot atļauties.
Otrdien par a/s Pasažieru vilciens jauno valdes priekšsēdētāju iecelts Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Andris Lubāns. Valdē vēl apstiprināti Latvijas Dzelzceļa (LDz) finanšu direktors Māris Bremze un LDz darbinieks Mikus Pērse.