Klientiem izsūtītajās vēstulēs bankas hipotekārās kreditēšanas pārvaldes vadītājs Zigmārs Bērziņš to izskaidro ar tehnisku kļūdu bankas informācijas sistēmā. Noteiktajā termiņā mainoties kredītlikmēm, tā gan esot nodrošinājusi kredīta procentu maksājumu daļas pārkārtošanu, bet "aizmirsusi" pārkārtot kredīta pamatsummas maksājumus. Kā teikts izsūtītajās vēstulēs, tādējādi sešu vienādu kredīta ikmēneša maksājumu vietā turpmāk jārēķinās ar neregulāriem, lielākiem ikmēneša kredīta maksājumiem, teikts avīzē.
Kāds kredītu ņēmējs laikrakstam stāsta, ka juties ļoti nepatīkami, mēneša maksājumam pieaugot par 100 eiro jeb aptuveni par trešdaļu no līdz šim maksātās summas. Kā viņš noskaidrojis, kļūda radusies pirms trim gadiem, bet bankā to atklājuši tikai šomēnes. Iznākumā kredīta neatmaksātā daļa viņam pieaugusi par 3000 eiro.
Bankas sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Ilmārs Jargans Latvijas Avīzei atzīst, ka šādus paziņojumus saņēmuši vairāki desmiti bankas klientu. "Šāda kļūda bankas tēlu, protams, nespodrina. Tāpēc ikvienam klientam piedāvāsim vairākus risinājumus, kā pēc iespējas ērtāk sakārtot viņa maksājumus," viņš piebilst.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde vēsta, ka šogad par ABLV banku centrs pavisam saņēmis 11 rakstiskas sūdzības, bet tās bijušas par cita veida finanšu pakalpojumiem. Par ikmēneša kredīta maksājumu palielinājumu līdz šim centrā gan vēl neviens neesot žēlojies. Savukārt ABLV bankas pārstāvji lūguši PTAC padomu, kā rīkoties situācijā, kad tehniskās kļūdas dēļ patērētājiem ikmēneša maksājuma summa aprēķināta mazāka, nekā paredzēts kredīta līgumu noteikumos.
Avīze vēsta, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) par šo banku no kredītu ņēmējiem saņemtas līdzīgas sūdzības. Latvijas Komercbanku asociācijā atzīst, ka par šādu notikumu dzirdot pirmo reizi un neatminot, ka kaut kas tamlīdzīgs līdz šim būtu piedzīvots citās Latvijas komercbankās.
ABVL pārstāvis Ilmārs Jargans laikrakstam apgalvoja, ka pašlaik visas kļūdas bankas informācijas sistēmas darbībā esot novērstas. Pēc kļūdas novēršanas daļai bankas klientu ikmēneša kopējais maksājuma apmērs patiešām esot pieaudzis uz kredīta pamatsummas maksājumu daļas pārkārtošanas rēķina. Atbilstoši pārkārtotajam maksājumu grafikam turpmāk pamatsummas dzēšana notikšot ātrāk. Bankas pārstāvis noliedz publiskā telpā paustās klientu bažas, ka pēc pusgada banka varētu vēl vairāk palielināt kredītu ikmēneša maksājumus.
Bankas pārstāvis uzsver, ka kredītu procentu likmes netiek palielinātas. Arī līdz šim kredīta procentu maksājuma daļas apmērs bija aprēķināts pareizi, kā to paredzēja kredīta līguma nosacījumi. Pašlaik procentu maksājumi atbilstoši sešu mēnešu termiņā noteiktajai Euribor/Rigibor likmei turpina samazināties.