Visvairāk pārkrautās kravu grupas ir mežsaimniecības produkti, ogles, konteineri, kā arī labība un lauksaimniecības produkti. Negatīvi rādītāji fiksēti ro-ro kravām un pasažieru pārvadājumos, kas skaidrojams ar to, ka līdz ar ārkārtas stāvokļa iestāšanos slēgtas valsts robežas starptautisko pasažieru pārvadājumiem, un kopš 16.marta vairs nekursē prāmji Isabelle un Romantika.
"Šis ir sarežģīts laiks visā pasaulē. Šodienas krīzes apstākļos mēs vairāk kā jebkad apzināmies, cik svarīgi, ka mums ir šāds transporta mezgls kā Rīgas osta. Mūsu prioritāte šobrīd ir uzturēt pastāvīgu un nepārtrauktu ostas darbību, protams, ievērojot visus drošības pasākumus, lai maksimāli pasargātu ostā strādājošos no inficēšanās ar koronavīrusa izraisīto slimību Covid-19. Osta strādā, vienlaikus mēs pastāvīgi monitorējam, kā attīstās situācija kravu pārvadājumu segmentos, lai būtu gatavi reaģēt uz tendencēm, ko var nest dažādie pasaulē ieviestie ierobežojumi, un, ja vajadzēs – adaptēt jaunajai situācijai arī brīvostas pārvaldes finanšu plānus," norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.
Vienlaikus, neskatoties uz saspringto situāciju nozarē, Rīgas ostā ienācis arī pavisam jauns kravu veids – kopš marta ostas uzņēmumā KS Terminal uzsākta beramā cementa pārkraušana. 26. martā specializētais kuģis Greenland ar beramā cementa kravu Rīgas ostā piestāja jau otro reizi. Tas aprīkots ar slēgtu automatizētu kraušanas iekārtu, kas ļauj beramo cementu pārkraut videi īpaši droši, novēršot putekļu nonākšanu apkārtējā vidē. Turklāt kuģis tiek darbināts ar sašķidrināto dabas gāzi (LNG), kas to padara vēl draudzīgāku apkārtējai videi.
"Plānojam, ka LNG kuģis Greenland ar vidēji 3,5 tūkstošiem tonnu cementa Rīgas ostā pienāks regulāri, 2-3 reizes mēnesī. Neraugoties uz Covid-19 izraisīto krīzi, pagaidām kuģu pienākšana notiek kā plānots, un neesam saņēmuši ziņas par izmaiņām. Arī attiecībā uz citiem kravu veidiem pašreiz KS Termināls strādā normālā režīmā, un viss notiek pēc saskaņotiem plāniem. Tomēr jārēķinās, ka situācija jebkurā brīdī var arī mainīties," akcentē uzņēmuma KS Terminal valdes priekšsēdētājs Ēriks Cešeiko
Rīgas brīvosta ir lielākā osta Latvijā un otra lielākā Baltijas valstu osta, 2019. gadā pārkraujot 22% no lielo Baltijas valstu ostu kravu kopapjoma. Tajā strādā ap 200 privāto komersantu, tai skaitā arī 35 stividoruzņēmumi - kravu termināļi, kas kopā nodrošina ap 5000 darbavietu.