"Vienotā tālruņa galvenais uzdevums ir palīdzēt iedzīvotājiem labāk orientēties informācijā, kas saistīta ar Covid-19, un palīdzēt saprast, kurā iestādē vērsties pēc palīdzības," uzsver Valsts kanceleja.
Zvani uz informatīvo tālruni 8345 tiks pieņemti no šodienas. Jautājumi tiks pieņemti gan latviešu, gan krievu valodā, taču zvanītājam būs jāatrodas Latvijas teritorijā. Ārzemēs esošie neskaidros jautājumus aicināti risināt, zvanot uz Ārlietu ministrijas Konsulārās palīdzības diennakts tālruni.
Kanceleja sola, ka pa jauno tālruni īpaši sagatavoti operatori, kurus būs iespējams sazvanīt pa bezmaksas tālruni 8345, sniegs atbildes uz iedzīvotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem. Ja iedzīvotāja uzdotais jautājums būs ārpus biežāk uzdoto jautājumu loka vai arī iedzīvotājam būs nepieciešama detalizētāka informācija, operators zvanītāju savienos ar atbildīgās institūcijas kontakttālruni, izņemot operatīvo dienestu tālruņus 110, 113 un numuru 8303, pa kuru var pieteikt analīzes pacienti ar Slimību profilakses un kontroles centra noteiktajiem viegliem saslimšanas simptomiem - uz šiem numuriem kā līdz šim iedzīvotājam joprojām jāzvana pašam.
Zvanu centra kapacitāte pakāpeniski tiks palielināta, bet iesākumā iedzīvotāji lūgti būt saprotoši gadījumos, kad jāuzgaida līdz savienojumam ar operatoru. Vienlaikus Valsts kancelejā atgādināja, ka rakstiskā veidā iedzīvotāju biežāk uzdotie jautājumi un atbildes uz tiem apkopotas Ministru kabineta un Valsts kancelejas tīmekļvietnē, kur ik dienas tiek atjaunota un papildināta aktuālā informācija saistībā ar Covid-19. Tāpat drīzumā tiks izveidota vienota mājaslapa jautājumiem par Covid-19 un tās adrese būs www.covid19.gov.lv.
Kā līdz šim, iedzīvotāji varēs sazināties ar valsts iestādēm, arī zvanot tieši uz attiecīgo iestāžu tālruņa numuriem.