Lielākā daļa jeb 78% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ir braukuši ātrāk, nekā atļauts ārpus apdzīvotām vietām, savukārt šajā gadījumā kopumā Eiropā autovadītāji ir piesardzīgāki (53%).
Vienlaikus aptuveni piektdaļa jeb 17% Latvijas autovadītāji uzskata, ka ātruma pārsniegšana ir pieļaujama, sevišķi ārpus apdzīvotām vietām, taču Eiropā tā uzskata 11% autovadītāju.
Tikmēr vairāk nekā puse jeb 67% Latvijas autovadītāju mēdz steigties arī apdzīvotās vietās, Eiropā gandrīz puse jeb 48% steigušies virs atļautā ātruma. Savukārt 8% Latvijas autovadītāju uzskata, ka ātruma pārsniegšana ir pieļaujama apdzīvotās vietās, Eiropā tā uzskata 6% autovadītāju.
Tāpat CSDD norāda, ka gandrīz trīs ceturtdaļas jeb 72% Latvijas autovadītāju atzīst, ka pēdējās 30 dienās ir pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu, braucot pa automaģistrālēm. Savukārt Eiropā atļauto braukšanas ātrumu pārsnieguši puse jeb 50% autovadītāju.
CSDD atzīmē, ka ir novērojama tendence, ka mazāks Latvijas autovadītāju skaits (39%) pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu sliktos braukšanas apstākļos, piemēram, sliktas pārredzamības, blīvas satiksmes un neaizsargātu satiksmes dalībnieku klātbūtnes ietekmē. Kā liecina pētījuma dati, arī šādās situācijas kopumā Eiropā mazāk autovadītāju pārsniedz ātrumu - 32%.
Turklāt Latvijā ātruma pārsniegšana sociāli ir vairāk attaisnota nekā daudzi citi pārkāpumi, piemēram, braukšana reibumā. Tikai 2% Latvijas autovadītāju šķiet pieņemami vadīt auto, ja ir pārsniegts atļautais alkohola daudzums.
Attiecībā uz braukšanu divas stundas pēc medikamentu lietošanas, kas var negatīvi ietekmēt spēju vadīt automašīnu, Latvijā 12% autovadītāju pēdējo 30 dienu laikā ir braukuši šādā stāvoklī. Mazāks skaits (10%) ir vadījuši automašīnu pēc alkohola lietošanas, taču 8% ir atļāvušies braukt, kad ir pārsniegta atļautā alkohola norma asinīs.
Ceļu satiksmes dalībnieku attieksmes tiešsaistes aptauja "ESRA" ir ceļu satiksmes drošības institūtu, pētniecības centru, sabiedrisko dienestu un privāto sponsoru kopīga iniciatīva no visas pasaules. "ESRA3" aptauja veikta 2023.gadā 39 valstīs. Kopumā aptaujā tika apkopoti dati no vairāk nekā 42 000 satiksmes dalībniekiem, tostarp aptaujā piedalījās 1004 respondenti no Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
CSDD norāda, ka no šī gada sākuma līdz 24.oktobrim Latvijā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 116 cilvēki, kas strauji tuvojas Ceļu satiksmes drošības plānā paredzētajai maksimālajai robežai līdz gada beigām, kas ir 118. Savukārt līdz septembra beigām Latvijas ceļu satiksmē tika smagi ievainoti gandrīz 300 cilvēki.
Jau ziņots, ka CSDD jaunajā sociālajā kampaņā "Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu" kompānija vēršas pret izplatītāko ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu Latvijā - atļautā ātruma pārsniegšanu.
Tāpat ziņots, ka kampaņa organizēta saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam paredzētajiem rīcības virzieniem ar mērķi 2030.gadā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazināt par 50% attiecībā pret 2020.gadu.