Rīgas, Ventspils un Liepājas ostās novembrī kopumā pārkrauti 489 tūkstoši tonnu akmeņogļu, kas ir par 194 % vairāk nekā 2020. gada novembrī un par 92% vairāk nekā mēnesi iepriekš. Pārkrauto akmeņogļu apjoms šogad novembrī teju sasniedzis pērnā gada labākos rādītājus.
Akmeņogļu kravu plūsmas atjaunošanās caur Latviju vēlreiz apliecina Latvijas tranzīta koridora un ostu pievilcību un nepieciešamību Krievijas uzņēmējiem, turklāt pieaugumu veicina pasaules energoresursu tirgus konjunktūra. “Tomēr vienlaikus jāapzinās, ka ostām un visiem loģistikas procesa dalībniekiem aktīvi jāstrādā pie alternatīvu kravu piesaistes – kravu diversifikācijas, kā arī jāturpina darbs pie pievienotās vērtības kāpināšanas ostās”, atzīst satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Tranzīta jomā ir daudz izaicinājumu, galvenokārt ģeopolitiskās situācijas ietekmētā energoresursu tranzīta kravu dinamika, kas atstāj vislielāko ietekmi uz ostu tranzīta jomu un dzelzceļa nozari. Tomēr pārējos kravu segmentos vērojams arī pieaugums.
Apkopotie dati par kravu apgrozījumu ostās liecina, ka no citiem kravu veidiem šī gada 11 mēnešos pieaugums vērojams pārkrauto kokmateriālu apjomā – šajā sektorā pieaugums ir 18,5% apmērā salīdzinot ar iepriekšējā gada šādu pašu laika periodu, kā arī par 13,9% pieaudzis apkalpoto ro-ro kravu skaits, bet labība un tās produkti kopumā šogad pārkrauti par 3,8% vairāk.