Laika ziņas
Šodien
Migla
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Stadler vīlies par zaudējumu PV elektrovilcienu iepirkumā

Šveices kompānija Stadler ir vīlusies, ka neuzvarēja AS Pasažieru vilciens (PV) elektrovilcienu iepirkumā, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmumā norādīja, ka Šveices dzelzceļa vilcienu ražotājs ir ar lielu pieredzi valstīs ar smagiem klimatiskiem apstākļiem. Simtiem vienstāvu un divstāvu vilcieni tiek droši ekspluatēti Igaunijā, Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā un Baltkrievijā gan šaursliežu, gan platsliežu dzelzceļos.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka PV jaunos elektrovilcienus iegādāsies no Spānijas uzņēmuma Talgo. Kopējā vilcienu piegādes līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norādīja, ka Talgo piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Jautāts, kādas bija pārējo pretendentu piedāvātās līgumcenas, Grigulis sacīja, ka nākamais izdevīgākais piedāvājums bija par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks.

Tāpat ziņots, ka valdība 5. novembrī nolēma, ka PV līdz 2024. gadam elektrovilcienu rezerves daļu fonda un vilcienu uzturēšanas iekārtu, kā arī vilcienu depo izbūvē varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - Talgo, Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un Škoda Vagonka, kas apsvēršot konkursa iznākuma apstrīdēšanu tiesā.

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un Stadler, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču Stadler ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās Hyundai Rotem un Stadler. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza Hyundai, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no Stadler nav finansējuma, un PV līgumu nenoslēdza.

PV ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Top komentāri

Dunduki
D
Tas tak otkats. Kukulim bija zheel
Me
M
Nu ministrijā visi varēs doties ceļojumos, kā tas vēl pāris gadus atpakaļ esot bijis ar Ekonomikas ministriju Vienotības laikā...
trusis nejaukais
t
kas tad nu LV par valsti ar smagiem klimatiskiem apstaakljiem, runa ir par to slapjo sniega putru uz celjiem un faktu, ka ziemaa pa dienu paarsvaraa plusos? hmm.. smagi skaitaas tad kad sniegs snieg un kraajaas nevis katru dienu nokuust.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas