Lai gan Rimi Latvia atbildēja uz PTAC norādītajiem pārkāpumiem un centās attaisnot savu rīcību minot, ka piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī tajā ietverto preču cenas tika noteiktas, vadoties pēc tirgus izpētes, PTAC ieskatā Rimi Latvia nebija veikusi pienācīgu tirgus izpēti tieši Baltijas tirgū. Rimi Latvia arī pauda uzskatu, ka PTAC pārbaudes nav bijušas adekvātas, ņemot vērā, ka interneta veikalos, kas tikuši pētīti, Bosch produktu modeļi precīzi nav sakrituši ar tiem, kas piedāvāti iegādei, sakrājot uzlīmes par pirkumiem Rimi veikalos.
PTAC uzskata, ka Rimi Latvia, reklamējot šo piedāvājumu, ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo reklāma maldināja par piedāvājuma - iegādāties Bosch preces ar ievērojamu atlaidi – izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis, piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām Rimi veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi. No lietas materiāliem izriet, ka Rimi Latvia rīcība, izmantojot dažādus piedāvājuma izplatīšanas veidus (veikali, sociālie tīkli, tīmekļvietnes), norāda uz to, ka uzņēmuma komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu. Tātad pārkāpti patērētāju tiesību regulējošie normatīvie akti - pārkāpums ir būtisks, jo Rimi Latvia īstenotā komercprakse ir adresēta lielam patērētāju lokam, klāsta PTAC.
Ņemot vērā, ka Rimi Latvia īstenotā komercprakse ir atzīstama par negodīgu, kā arī apstākli, ka tādējādi būtiski negatīvi ietekmēta patērētāju ekonomiskā rīcība un šādus speciālus piedāvājumus periodiski piedāvā un varētu piedāvāt patērētājiem arī nākotnē, kā arī to, ka no lietā veiktās saziņas ar Rimi Latvia secināms, ka tā izdarīto pārkāpumu neatzīst un nav gatava veikt labprātīgās darbības, lai nepieļautu līdzīgu pārkāpumu atkārtošanos, PTAC pieņēmis lēmumu, ar ko aizliedz negodīgu komercpraksi, ja tā vēl nav uzsākta, bet ir paredzama, kā arī piemēro soda naudu 20 000 eiro.
Rimi Latvia nepiekrīt PTAC secinājumiem un lēmumam, vēsta uzņēmuma Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte.
"Rimi Latvia nepiekrīt PTAC interpretācijai par konkrēto uzlīmju kampaņu. Tās mehānisms, cenas un principi tika veidoti sadarbībā ar konkrēto ražotāju – Bosch. Šī kampaņa, sadarbībā ar Bosch, ir tikusi realizēta daudzās valstīs, to vidū, piemēram, tādos pazīstamos tīklos kā REWE un EDEKA Vācijā. Uz šādiem pat principiem tā tika īstenota arī Latvijā. Tuvākajā laikā vērsīsimies tiesā, lai apstrīdētu šo PTAC lēmumu, jo kategoriski nevaram piekrist PTAC nostājai," uzsvērusi Rimi Latvia pārstāve.
Turpmāk, PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem, piesardzīgiem, un, neskatoties uz piedāvājumos lietotajiem saukļiem vai apzīmējumiem “atlaide”, “akcija” vai tamlīdzīgi, salīdzināt vienādu preču cenas dažādās tirdzniecības vietās pirms pieņemt lēmumu par izvēlētās preces iegādi. Ne vienmēr piedāvājumos norādītā lielākā cena nozīmē arī preces sākotnējo cenu pirms atlaides, bet mazākā cena – preces cenu ar atlaidi. Salīdzinot piedāvājumos ietvertās preces un to cenas ar citās Latvijas tirdzniecības vietās (interneta veikalos) piedāvātajām precēm, jāpievērš uzmanība tam, vai redzamās preces ir tādu pašu modeļu preces, kuras tiek piedāvātas arī citos veikalos, īpaši tad, ja piedāvājumā nav norādīts konkrēts preces modelis, bet tikai minēts preces nosaukums.
( pievienotas 5. un 6. rindkopas ar Rimi Latvia pārstāves teikto)
Es sen tās uzlīmes neņemu,
Tā mūs krāpj
aha