"Mēs sāksim pētīt, kāds ir otrreizējais tirgus, tas ir Austrumu virziens un tas ir šaurs. Ja izdosies atrast kādu potenciālu pircēju, vilcieni tiks pārdoti. Ja neizdosies - tad metāllūžņos," viņš teica.
Ālers arī atzina, ka, ņemot vērā vilcienu vecumu, potenciālo pircēju skaits nav liels.
"Visdrīzāk, šos vilcienus varētu nopirkt par salīdzinoši labu cenu, bet to apkope ir neērta un ar katru gadu kļūst arvien dārgāka. Arvien vairāk ir tādas detaļas, kuras ražotāji vairs neražo sērijveidā vai plāno vispār pārtraukt ražošanu. Tās būtu jāpasūta individuāli un tas ir dārgāk. Turklāt specpasūtījumos dažkārt var pieklibot kvalitāte," klāstīja Pasažieru vilciena pārstāvis.
Jautāts, cik ilgi vēl tiks lietoti pašreizējie elektriskie vilcieni, Ālers teica, ka Pasažieru vilciena mērķis ir tos uzturēt darba kārtībā, lai tos var lietot līdz 2023.gadam, kad būs piegādāti visi jaunie elektrovilcieni.
Viņš skaidroja, ka pašreizējiem vilcieniem nav vienots datums, līdz kuram tos var lietot, jo katram konkrētam sastāvam un vagonam ir noteikts kalpošanas laiks.
"Mūsu remontēšanas programmā kopš iepirkuma izsludināšanas ir noteikts, ka vecajiem vilcieniem ir jākalpo līdz jauno vilcienu saņemšanai. Nekas netiek pārmērīgi remontēts, bet gan tādā apmērā, lai tos varētu lietot līdz būs jaunie vilcieni," minēja Ālers, piebilstot, ka dažiem vilcieniem noteiktais ekspluatācijas termiņš beigsies pēc dažiem mēnešiem, bet citiem 2024.gadā. Attiecīgi vilcieni, kuriem beidzas noteiktais lietošanas laiks, tiek remontēti, lai tie spētu nodrošināt savu funkciju atbilstoši drošības un tehniskajām prasībām līdz 2023.gadam.
Tāpat viņš uzsvēra, ka pasažieri pilnu jauno elektrovilcienu komfortu sajutīs tad, kad būs nomainīti visi elektrovilcieni. Esošajiem un jaunajiem vilcieniem ir atšķirīgs paātrinājums un pasažieru apmaiņas ātrums, bet vilcienu kursēšanas grafiks tiek pielāgots lēnākajiem vilcieniem. Attiecīgi vilcienu kursēšanas intervāla grafiks strādās pilnā apmērā tikai tad, kad visi elektrovilcieni būs nomainīti.
Šobrīd Pasažieru vilciena rīcībā ir 26 elektrovilcienu sastāvi ar dažādiem garumiem un dažādu sēdvietu skaitu tajos, kopējam sēdvietu skaitam veidojot apmēram 10 000.
Jau ziņots, ka otrdien, 30.jūlijā, tika parakstīts līgums starp Pasažieru vilcienu un Čehijas uzņēmumu Škoda Vagonka par 32 elektrovilcienu piegādi.
ccm
.
aha