Atbilstoši pašreizējam plānam pirmajam no 32 vilcienu sastāvam jābūt piegādātam 2020.gada beigās, bet pēdējam - 2023.gada beigās.
Nepieciešamās summas Grigulis atturējās publiski nosaukt, paužot cerību, ka finanšu piedāvājumi būšot mazāki nekā uzņēmums plāno.
Intervijā Latvijas Radio PV vadītājs norādīja, ka, izvērtējot finanšu piedāvājumus, tiks ņemtas vērā izmaksas visā vilcienu dzīves ciklā - 35 gados.
Vilcienu iegādē pamatā izmantos aizņemtus līdzekļus, Rīta panorāmai sacīja Grigulis.
Pārliecību par šī iepirkuma izdošanos Grigulim radot tas, ka ir rūpīgi veikti priekšdarbi. Kā norādīja PV vadītājs, lai arī sarunu procedūra bijusi smaga un sarežģīta, ja sākotnēji tiek definētas skaidras prasības, vilcienus izdosies iegādāties.
Pēc Griguļa teiktā, tehnisko piedāvājumu izvērtēšanā ieguldītais darbs bijis milzīgs - iesniegto dokumentu apjoms bijis "[Ernesta] Hemingveja un Džeka Londona kopoto rakstu apmērā". Kā skaidroja PV valdes priekšsēdētājs, tieši lielā apjoma dēļ nolemts atteikties no ārvalstu ekspertu izmantošanas izvērtēšanas procesā.
Līdz ar jaunajiem vilcieniem būtiskākais uzlabojums būšot viena līmeņa iekāpšana un izkāpšana, lai uzlabotu pasažieru ērtības. Jaunajiem vilcieniem būs jāpielāgo esošās platformas, kas patlaban neatbilst standartiem. Patlaban sadarbībā ar AS Latvijas Dzelzceļš tiek plānotas platformu pārbūves.
Kā atgādināja PV vadītājs, esošais vilcienu parks ir 50 gadu vecs. Pamazām, ienākot jauniem vilcieniem, esošie vilcieni tiks izņemti no aprites, kā arī tikšot izvērtēta iespēja pārdot tos otrreizējā tirgū.
Kā ziņots, Pasažieru vilciens šodien informēs par jauno elektrovilcienu iepirkuma virzību. Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Grigulis, valdes locekļi Inga Vagele un Aldis Daugavvanags iepazīstinās ar līdzšinējo iepirkuma norisi, izvēlēto iepirkuma metodi un tās specifiku, kā arī stāstīs par piedāvājumu vērtēšanas kritērijiem.
Patlaban Pasažieru vilciens ir pabeidzis jauno elektrovilcienu iepirkuma procedūras ietvaros no pretendentiem saņemto tehnisko piedāvājumu vērtēšanu, un pretendentiem ir nosūtīts uzaicinājums līdz šā gada 6.augustam iesniegt savus finanšu piedāvājumus elektrovilcienu piegādei. Finanšu piedāvājums ir iepirkuma procedūras pēdējais etaps, un pēc finanšu piedāvājumu izvērtēšanas tiks noskaidrots jauno elektrovilcienu piegādātājs.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Pasažieru vilciens jauno elektrovilcienu piegādes līguma noslēgšanu pārcēlis uz šā gada trešo ceturksni. Pirms gada Pasažieru vilciens informēja, ka līgumu par jauno elektrovilcienu piegādi plānots noslēgt 2018.gada sākumā, bet šā gada sākumā uzņēmuma pārstāvji informēja, ka līgumu plānots noslēgt 2018.gada pirmajā pusē.
Pasažieru vilciens vērtē Spānijas uzņēmuma Patentes Talgo S.L (Talgo), Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmuma Stadler Polska Sp. z o.o. (Stadler), Spānijas kompānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) un Čehijas uzņēmuma Škoda vagonka a.s. iesniegtos piedāvājumus.
Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus. Jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai no 2021.gada sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur vairs nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.
Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš Pasažieru vilciens 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.