Marta beigās izveidotā 50.piestātne ir 100% LM meitasuzņēmums un šodien Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde devusi piekrišanu modernizētās 50.piestātnes nomas līguma izbeigšanai ar Liepājas osta LM un šai piestātnei pieguļošās zemes iznomāšanai uzņēmumam 50.piestātne.
"Šī piestātne nesen ir modernizēta tieši LM vajadzībām un tieši šajā 50.piestātnē notika gan metāllūžņu, gan gatavās produkcijas pārkraušana. Pēc uzņēmuma darbības apturēšanas piestātnē kravu operācijas netika veiktas. Piestātne ir spējīga pilnībā nodrošināt visu LM nepieciešamo kravu plūsmu," skaidroja Velmers.
Administrators piebilda, ka šādā veidā tiek nodrošināts LM pārdošanas plāna galvenais mērķis - uzņēmumam tiek garantēti nodrošināta pieeja ostas pakalpojumiem, savukārt Liepājas osta LM pārdošana atsevišķi, kas varētu notikt ātrāk nekā pamatražotnes pārdošana, spēs atrisināt šī uzņēmuma problēmas - dramatisko kravu kritumu, finansiālo nestabilitāti.
"Jāsaprot, ka ostas bizness un metalurģijas bizness ir ļoti atšķirīgi, tāpēc nav pareizi ostas uzņēmumu pārdot vienā paketē ar metalurģijas uzņēmumu. Ir jāatrod ātrs risinājums tam, kāda būs Liepājas osta LM nākotne, vajag ātrus risinājumus jaunu kravu piesaistei, lai uzņēmums spētu izdzīvot. Piemēram, tam var parādīties jauni īpašnieki, kas nāk ar savām kravām," sacīja Velmers.
Viņš norādīja, ka arī no LM aktīvu pārvaldīšanas viedokļa, 50.piestātnei pārņemot nomas līgumu no Liepājas osta LM, šis aktīvs nav pazaudēts, bet ostai tiek radīta iespēja rast ātrāku risinājumu.
Nākamajā nedēļā Velmers paredzējis izsūtīt visiem LM kreditoriem precizēto uzņēmuma pārdošanas plānu, kurā tiks iekļauts precizētais ostas uzņēmuma pārdošanas veids. "Pēc tam, kad šie precizējumi tiks veikti, varēšu arī sīkāk komentēt, kādā veidā notiks Liepājas osta LM pārdošana," norādīja Velmers.
Patlaban viņš arī atturējās nosaukt, pār kādu summu iecerēts pārdot Liepājas osta LM.
Administrators piebilda, ka Liepājas osta LM pārdošana atsevišķi neizslēdz iespēju, ka šo uzņēmumu nopērk tas pats pircējs, kurš pēc tam iegādāsies arī LM pamatražotni.
Jau ziņots, ka Liepājas osta LM kravu apgrozījums pērn samazinājies par 45%. Liepājas osta LM ir lielākā Liepājas ostas stividorkompānija, kas līdz šim ik gadu ir nodrošinājusi ostai stabilu kravu plūsmu, tomēr 2013.gadā līdz ar uzņēmuma māteskompānijas LM maksātnespēju ievērojami samazinājās kravu apgrozījums. Ja 2012.gadā kompānija pārkrāva 2,67 miljonus tonnu kravu, tad 2013.gadā - vien 1,47 miljonus tonnu.
Liepājas SEZ akciju sabiedrība Liepājas osta LM kopš darbības sākšanas 1993.gadā ir specializējusies metāla un metāla izstrādājumu kravu pārkraušanā, pārkraujot gan vietējā metalurģiskā ražotāja LM ražojumus, gan citu ražotāju tranzīta kravas. 2001.gadā par uzņēmuma galveno akcionāru kļuva LM.
Par LM pamatražotnes pārdošanu starptautiskajā piedāvājumā noslēgts līgums ar konsultāciju kompāniju Prudentia. Atlīdzība konsultantam nepārsniegs 2% no summas, par kādu tiks pārdots uzņēmums, bet tā var būt arī mazāka.
Velmers paredzējis LM pamatražotni, metāla kausēšanas ražotni, velmētavu, tehnoloģiskās iekārtas, nekustamos īpašumus un kustamo mantu, kura saistīta ar ražotnes darbības nodrošināšanu, - pārdot starptautiskajā piedāvājumā, lai uzrunātu kvalificētus pircējus un nodrošinātu pēc iespējas lielāku ieguvumu no pārdošanas.
"Atbilstoši veiktajam uzņēmuma novērtējumam, pārdodot neieķīlāto mantu, ir iecerēts iegūt 3,5 miljonus eiro bez izsoles un vienu miljonu eiro izsolē. Savukārt, pārdodot ieķīlāto mantu, iecerēts iegūt 112,3 miljonus eiro. Būtiski gan uzsvērt, ka prognozes tiks precizētas pārdošanas procesa laikā, vadoties pēc pārdošanas rezultātiem un pircēju izteiktajiem piedāvājumiem," iepriekš izplatītajā paziņojumā uzsvēra Velmers.
2013.gada 12.novembrī Liepājas tiesa pasludināja LM maksātnespēju, kā rezultātā uzņēmums pilnībā pārgāja Velmera pārraudzībā. Tika sākta darbinieku masveida atlaišana, un kopumā darbu zaudēja vairāk nekā 1500 cilvēku.
Nonākot finanšu grūtībās, LM jau pērn pavasarī pārtrauca ražošanu. Valsts kase jūlijā no valsts budžeta līdzekļiem samaksāja LM vietā visu rūpnīcas parādu Itālijas bankai UniCredit - 67 465 056 eiro. Pirms tam aprīlī Valsts kase Itālijas bankai veica rūpnīcai valsts galvotā kredīta pamatsummas daļas maksājumu 6 128 456 eiro apmērā.