Viņš norādīja, ka par spīti ārējam spiedienam - pieaugošajām darbaspēka izmaksām un inflācijai - uzņēmuma padomei kopā ar valdi ir izdevies rast risinājumu, kā izpildīt koncerna akcionāra - Ekonomikas ministrijas (EM) - gaidas par zemākām pakalpojumu cenām.
"Esam spējuši kopīgi kompāniju virzīt tādā attīstības gultnē, ka tarifu kaut nedaudz var sākt mazināt, saglabājot uzņēmuma ilgtspēju un spēju maksāt dividendes," sacīja Bičevskis.
Pēc viņa teiktā, akcionāram tiks piedāvāti dažādi Sadales tīkla tarifu samazinājuma varianti. "Redzam, ka Sadales tīkla tarifu var mazināt par 5%-25% atkarībā no tā, uz kurām grupām to attiecināsim - vai tie būs visi patērētāji, vai tikai mājsaimniecības, vai tikai sociāli neaizsargātākās mājsaimniecības. Tā būs politiskā izvēle," skaidroja Latvenergo padomes loceklis.
Ar Latvenergo priekšlikumiem koncerna akcionāru paredzēts iepazīstināt 8.maijā plānotajā akcionāru sapulcē, kurā arī tiks apstiprināts koncerna pagājušā gada pārskats.
Vienlaikus Bičevskis atzīmēja - lai par kādu risinājumu pēcāk vienotos politiķi, nekādas tarifu izmaiņas nenotiks bez Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas ziņas.
Vaicāts, kāda būtu tarifu samazinājuma ietekme uz koncerna ieņēmumiem, Bičevskis norādīja, ka par to varēs sīkāk runāt tad, kad būs panākta vienošanās ar akcionāru. "Kā jau teicu, ir vairāki risinājumi - vairāk un mazāk agresīvi. Negribu saukt skaitļus pirms ir notikusi diskusija ar akcionāru. Taču mūsu pārliecība ir, ka liela daļa kompānijas efektivitātes programmas ietvaros saņemto "augļu" ir veltāmi šim mērķim," sacīja Latvenergo padomes loceklis.
Viņš arī piebilda, ka efektivitātes programmā koncernam jau ir izdevies samazināt darbinieku skaitu par apmēram 500, bet līdz tās beigām koncernā kopumā nodarbināto skaits būs samazināts par apmēram 1000. Tāpat koncerna autoparks jau ir samazināts par vairāk nekā 200 mašīnām, bet līdz programmas beigām autoparks būs kopumā samazināts par 430 vienībām.
Jau vēstīts, ka Latvenergo koncerns pērn strādāja ar 878,008 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2017.gadā, bet koncerna peļņa 2018.gadā saruka 4,2 reizes un bija 75,955 miljoni eiro.
Sadales tīkls ir elektrotīkla uzturētājs un attīstītājs Latvijā. Kompānija nodrošina sadales elektrotīklu ekspluatāciju, atjaunošanu un plānveida attīstību, elektroenerģijas izlietošanas uzraudzību, zudumu samazināšanas pasākumus un elektroenerģijas uzskaiti, kā arī veic jaunu pieslēgumu izveidi.
maskava
no malas skatoties
Andis