Juridisko personu starp parādniekiem esot ievērojami mazāk nekā mājsaimniecību, taču juridiskajām personām ir lielākas parādu summas un tādējādi viņi veido lielāko daļu no kopējā parādu apjoma.
Ilgtermiņā debitoru parādi gan nav ievērojami pieauguši - parādu apjoms par elektrību ir vairāk vai mazāk nemainīgs. Ir vērojamas tendences, ka parādu apjoms palielinās ziemas mēnešos, taču, sākoties siltajam laikam, tas samazinās, kā arī norēķini vairāk tiek veikti algas izmaksas dienās.
Šovasar parādi īpaši deldēti nav, taču tie nav arī pieauguši - salīdzinot 1.maija un 1.septembra datus, parādnieku skaitā neesot būtisku atšķirību. Juridiskajā sektorā ir pat novērojama pozitīva tendence - neliels parādu samazinājums, bet privātajā sektorā debitoru parādu apjoms ir aptuveni tādā pat līmeni. Latvenergo atzīst, ka kopumā satraucošu tendenču nav.
Bidere stāsta, ka uzcītīgākie maksātāji ir gados vecākā paaudze, jaunākai paaudzei gan biežāk nākas atgādināt par pakalpojuma apmaksu.
Mājsaimniecību sektorā pozitīvu efektu uz kopējo bilanci ir atstājis izlīdzinātā maksājuma piedāvājums, kas paredz iespēju patērētājiem izlīdzināt maksājumus par augstiem sezonāliem patēriņiem vienmērīgi visa gada garumā, tādējādi samazinot iespēju izveidot parādu.
Jāņemot vērā, ka Latvijā mājsaimniecību elektroenerģijas patēriņš ir ļoti zems - puse no tām patērē tikai līdz 100 kilovatstundām elektroenerģijas mēnesī, līdz ar to šai daļai ir raksturīga arī noteiktāka maksājumu disciplīna. Savukārt tās mājsaimniecības, kuras lieto 1000 un vairāk kilovatstundas mēnesī, ir tikai 6% no kopējā mājsaimniecību skaita.
Uzņēmuma pārstāve skaidro, ka elektrības atslēgšana esot ļoti galējs lēmums. Konstatējot parādu, klients tiek brīdināts, sūtot atgādinājumu, izmantojot SMS vai zvanot. Klientam elektrība nekad netiekot atslēgta bez iepriekšēja brīdinājuma – arī Latvenergo ir ieinteresēts uzturēt attiecības ar līguma slēdzēju un sadarboties, lai parāds neturpinātu pieaugt. Uzņēmums piedāvā risinājumus pakāpeniskai parāda atmaksai, elektroenerģijas atslēgšanu izvēloties vienīgi kā galējo metodi tajos gadījumos, kad klients neizrāda vēlmi sadarboties vai atsakās komunicēt ar uzņēmumu. Ja parāda atgūšana nav iespējama pašu spēkiem, tā tiek nodota ārpakalpojumam.
Bidere atgādina, ka līdzīgi kā par jebkuru pakalpojumu, arī par elektroenerģiju ir jānorēķinās savlaicīgi, un enerģētikas uzņēmumam nav pienākums ilgstoši kreditēt nemaksātājus, šādi diskriminējot tos klientus, kuri laicīgi norēķinās par saņemto pakalpojumu. Elektroenerģijas piegāde ir pēcapmaksas pakalpojums, un tādēļ uzņēmums aicina klientus gadījumos, ja rodas maksātspējas problēmas, savlaicīgi sazināties ar Latvenergo, lai meklētu kopēju risinājumu.