Komēdiju Klases salidojums uz lielajiem ekrāniem visos kinoteātros plānots sākt rādīt ceturtdien, 14. februārī, tomēr filmas veidotājus pirms dažām dienām pārsteidza kinoteātra Forum Cinemas ziņa, ka tas Latvijā veidoto komēdiju pēkšņi izņēmis no sava repertuāra, noņemot arī visus ar filmu saistītos informatīvos plakātus un pusceļā pārtraucot jau sākto biļešu tirdzniecību.
Filmas režisors Andrejs Ēķis par šo situāciju ir sašutis. "Es neesmu izmisis, varbūt tikai izbrīnīts un sašutis," viņš atzina. Filmas producents Kristians Alhimionoks norāda, ka vēl nav saņēmis oficiālu skaidrojumu šādai pēkšņai kinoteātra rīcībai. "Mēs īsti nezinām, kas notiek. Mums nav sniegts nekāds paskaidrojums, bet katrā ziņā tas ļoti interesanti precedents Latvijā, es teiktu, nebijis,"atzina filmas producents. Tikmēr Ēķis īsti negrib ticēt, ka tā varētu būt cenzūra par labu ārvalstu kinolentēm. Otrs minējums - plaukstošajā Latvijas filmu industrijā saasinājusies cīņa par filmu izplatīšanu - arī Klases salidojuma izplatīšana vairs netika uzticēta Forum Cinemas, bet citai kompānijai.
Forum Cinemas vadītājs Normunds Labrencis LNT Ziņām skaidroja, ka šāda situācija radās, jo, viņuprāt, pārkāpti kinoindustrijā sen labi zināmi darbības principi, ka sākotnēji filmu piedāvā ekskluzīvi tikai kinoteātriem, un filma netiekot iekļauta repertuārā, ja tā vispirms tiek piedāvāta izrādīšanai citās platformās. "Šāda situācija mums ir pirmo reizi. Līdz pat pēdējam brīdim meklējām risinājumu un kompromisu, tomēr to neizdevās panākt," saka Labrencis, piebilstot, ka šī neesot vēršanas ne pret latviešu kino, ne filmu izplatītāju. Multfilmas Lote un pazudušie pūķi producents Vilnis Kalnaellis LNT ziņām pieļāva, ka kinoteātris pārtraucis sadarbību, jo multiflma pirms tam rādīta video platformās. Bet Klases salidojuma veidotāji atzina, ka filma jau tiek rādīta Lattelecom platformā Shortcut, jo uzņēmums palīdzējis filmas veidošanas procesā. Par to, cik lieli zaudējumi filmas veidotājiem nodarīti saistībā ar atteikšanos to rādīt vienā no lielākajiem Latvijas kinoteātriem, pagaidām neesot aplēsti. Taču potenciālos zaudējumus Platforma film cer kompensēt ar filmas panākumiem citos kinoteātros, tam pamatu dodot arī filmas reklāmas video vairāk nekā 380 tūkstoši skatījumi.
Margarēta
Apsveicam
kurš to