Salīdzinot ar 2012.gadu, šogad vidējais polišu skaits uz vienu klientu ir palicis nemainīgs – divas polises. Tiesa, šogad par 9% palielinājies to klientu skaits, kuriem ir tikai viena polise. Veiktais pētījums liecina, ka respondentiem, kuriem ir viena polise, tā visbiežāk ir OCTA polise. Tikmēr klienti, kuriem ir divas polises, izvēlas OCTA un īpašuma apdrošināšanu. To klientu vidū, kuriem ir trīs vai vairāk polises, populārākās ir OCTA, īpašuma apdrošināšana un KASKO.
Ja pērn viens cilvēks vidēji izmantoja 1,3 apdrošinātāju pakalpojumus, tad šogad izmanto 1,2 kompāniju pakalpojumus. Jāpiebilst, ka nedaudz palielinājies to cilvēku skaits, kuri izmanto tikai vienu apdrošinātāju, netieši norādot uz tendenci nostiprināties klientu lojalitātei. Pagājušajā gadā 75% respondentu apdrošinājās vienā kompānijā, bet šogad visas polises vienā kompānijā iegādājas jau 79% respondentu.
Pētījums liecina, ka diemžēl strauji samazinājies to cilvēku skaits, kuri apdrošinās brīvprātīgi – transporta īpašnieks iegādājas apdrošināšanu nevis tāpēc, ka to prasa, piemēram, auto līzinga nosacījumi, bet gan tāpēc, ka vēlas pasargāt sevi no dažādiem riskiem. Salīdzinot ar 2012. gadu, cilvēku skaits, kuri KASKO polisi iegādājušies brīvprātīgi, sarucis par 27%. Savukārt īpašumu apdrošināšanā šis rādītājs samazinājies par 19%. Tā rezultātā palielinājies to cilvēku skaits, kuriem ir grūti izvērtēt, kādēļ viņi iegādājušies apdrošināšanas polisi. Tai pat laikā par 5% palielinājies to cilvēku skaits, kuri iegādājušies īpašumu apdrošināšanas polisi bankas kredīta dēļ, kas norāda uz iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos un nekustamā īpašuma darījumu pieaugumu.
Apdrošināšanas tirgus pētījumu Balta veica sadarbībā ar pētījumu kompāniju Research Cube no 20.maija līdz 18.jūnijam. Ar telefoninterviju palīdzību kopumā tika aptaujāti 953 Latvijas iedzīvotāji.